Nowy Volkswagen Polo zaprezentowany!

Dzisiaj w Berlinie odbyła się światowa premiera nowej generacji Polo. Jest bardziej przestronne, lepiej wyposażone i ma duży wyświetlacz zamiast zegarów.

Polo jest jednym z najpopularniejszych samochodów miejskich na świecie - do tej pory sprzedano 14 milionów egzemplarzy. Model szóstej generacji, choć podobny do poprzednika, wyróżnia się bardziej wyrazistą stylistyką i charakterystycznymi diodowymi reflektorami z przodu i z tyłu. Nowe Polo, dostępne jako pięciodrzwiowy hatchback, jest w każdym wymiarze większe niż jego poprzednik. Dzięki temu zapewnia więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów, a także ma znacznie większy bagażnik - jego pojemność wzrosła z 280 do 351 litrów.

Reklama

Nowe Polo wiele systemów asystujących oraz tych, które zwiększają komfort na pokładzie. Oprócz trzech tradycyjnych wersji wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline dostępne będą wersja specjalna Polo Beats (m.in. z systemem dźwiękowym o mocy 300 watów), R-Line (sportowa stylizacja) oraz usportowiona odmiana GTI (z silnikiem o mocy 200 KM). Już podstawowa linia Trendline jest wyposażona seryjnie w światła do jazdy dziennej LED z funkcją Coming i Leaving Home, ogranicznik prędkości oraz w system monitorowania otoczenia Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego City oraz rozpoznawania pieszych.

W ramach wyposażenia dodatkowego, tak jak poprzednio, dostępny jest aktywny tempomat ACC, teraz działający jednak do prędkości 210 km/h. Nowością w Polo są asystent zmiany pasa ruchu Blind Spot z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkingowego Rear Traffic Allert, częściowo automatyczny system Park Assist wspomagający wyjazd z miejsca parkingowego oraz funkcją awaryjnego hamowania podczas manewrowania autem. Ta ostatnia chroni automatycznie przed uszkodzeniami samochodu na parkingu. Na życzenie Polo można wyposażyć - i to także jest nowość - w bezkluczykowy system otwierania/ zamykania drzwi i uruchamiania silnika Keyless Access.

Ponadto do Polo - jako do pierwszego Volkswagena i pierwszego modelu koncernu Volkswagen w ogóle - jest dostępny wyświetlacz Active Info Display nowej generacji. Możliwość korzystania z cyfrowych wskaźników jest nowością w segmencie samochodów tej klasy. Polo zostało również wyposażone w systemy multimedialne najnowszej generacji z ekranami o przekątnej od 6,5 do 8,0 cali. Urządzenia te są pokryte szklaną płytą, co nadaje wnętrzu bardziej nowoczesnego wyglądu.

Nowy Volkswagen Polo jest bardziej kolorowy dzięki szerokiej ofercie nowych barw (łącznie 14 lakierów nadwozia), za sprawą 12 rodzajów obręczy kół (w rozmiarach od 14 do 18 cali, niektóre lakierowane w kontrastowym kolorze), a także szerokiej gamie dekoracyjnych paneli oraz 12 rodzajom tapicerek. Nadanie autu indywidualnego wyglądu jest też możliwe dzięki w pełni LED-owym reflektorom, diodowym lampom tylnym oraz automatycznej klimatyzacji Air Care Climatronic z czujnikami wilgotności i słońca oraz z filtrem antyalergicznym. Dostępne są też bezprzewodowy system ładowania smartfonów (w opcji z indukcyjnym połączeniem z anteną zewnętrzną), zawieszenie Sport Select z regulowaną sztywnością amortyzatorów oraz największy dach panoramiczny, jaki jest oferowany do samochodów tej klasy.

Na 2017 rok przewidziano wprowadzenie nowego Polo na wielu rynkach w Europie. W Polsce przedsprzedaż rozpocznie się w czwartym kwartale bieżącego roku. Moc jednostek napędowych oferowanych w chwili rozpoczęcia sprzedaży sięga od 65 KM do 150 KM. Po raz pierwszy Polo będzie można kupić na niektórych rynkach z silnikiem zasilanym gazem ziemnym - będzie to nowo skonstruowany 1.0 TGI o mocy 90 KM. Ponadto do wyboru będą cztery silniki benzynowe i dwa diesle, wszystkie wyposażane seryjnie w system Start-Stop oraz odzyskiwania energii hamowania. Silniki o mocy 95 KM i większej mogą współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy