Nowy Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC

Mercedes rozszerza paletę usportowionych modeli sygnowanych przez AMG. Do oferty niemieckiej marki dołącza właśnie nowy Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC.

Z zewnątrz samochód rozpoznać można po 20-calowych, pięcioramiennych obręczach kół ze stopów lekkich, których wewnętrzne części pomalowano na czarny, wysoki połysk. Na liście opcji znalazły się felgi w rozmiarze 21 cali. Standardowo auto porusza się na oponach w rozmiarze 265/45. Model wyróżnia się też chromowanymi listwami przyprogowymi i - wkomponowanymi w tylny zderzak - dwiema podwójnymi końcówkami układu wydechowego.

W kabinie znajdziemy m.in. podciętą u dołu, sportową kierownicę, aluminiowe wstawki ozdobne czy, wykonane ze stali nierdzewnej, nakładki na pedały. Kierownicę, fotele, podłokietniki i boczki drzwi obszyto perforowaną skórą. Sportowe aspiracje modelu zdradza m.in. wyskalowany do 280 km/h prędkościomierz i elementy dekoracyjne z włókien węglowych.

Reklama

Pod maską, zamiast mocarnego V8, znajdziemy silnik V6 o pojemności 3,0 l. Podwójnie uturbiona jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa - w zakresie od 5500 do 6000 obr./min - rozwija moc 367 KM. Motor może się też pochwalić maksymalnym momentem obrotowym 520 Nm oferowanym między 2000 a 4200 obr./min. W układzie napędowym zastosowano automatyczną, dziewięciostopniową skrzynię biegów 9G-TRONIC. Moc stale dostarczana jest na wszystkie koła w stosunku 40:60 (z przewagą tylnej osi).

Standardowym wyposażeniem jest pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC wyposażone w system adaptacyjnego tłumienia ADS Plus. Ten automatycznie dopasowuje nastawy zawieszenia do stylu jazdy kierowcy monitorując dane z czujników kąta skrętu kierownicy, prędkości obrotowych poszczególnych kół czy danych z komputera ESP. Inżynierowe zadbali też o odpowiednie poprawki w układzie kierowniczym, który w wersji AMG może się pochwalić bardziej bezpośrednim przełożeniem.

W zależności od nastroju czy warunków na drodze kierowca ma do wyboru aż pięć trybów jazdy (indywidualny, komfortowy, śliska nawierzchnia, sportowy i sport plus). Komputer dostosowuje wówczas wiele parametrów, jak np. reakcję przepustnicy, momenty przełączania poszczególnych biegów, sztywność i prześwit zawieszenia, czułość układu kierowniczego, a nawet dźwięk silnika.

Nowy Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC przyspiesza do prędkości 100 km/h w 5,7 s i osiąga - limitowaną elektronicznie - prędkość 250 km/h. średnie zużycie paliwa - oczywiście wg europejskiego testu pomiarowego NEDC - to 8,6 l/100 km.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: AMG | Mercedes GLE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy