Nowe BMW X6. Mocne i oszczędne
Po sześciu latach od premiery BMW zaprezentowało drugą generację modelu X6. Zastąpi on pierwszy pojazd o tej nazwie, którym w 2008 roku niemiecka firma utworzyła własny segment pojazdów (SAV - Sport Activity Vehicle) i który sprzedano w liczbie niemal 250 tys. egzemplarzy.
Nowy pojazd stylistycznie stanowi kontynuację poprzednika, zachowano charakterystyczny kształt nadwozia. Natomiast przednia część karoserii nawiązuje do BMW X4 i X5. Z tym drugim modelem dzielone są rozwiązania techniczne, podobnie było w przypadku pierwszej generacji X6.
BMW podkreśla, że nowa generacja X6 będzie pojazdem ze znacznie bardziej bogatym wyposażeniem seryjnym. W standardzie znajdziemy m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację, biksenonowe reflektory, fotochromatyczne lusterko wsteczne czy automatyczną klapę bagażnika. Nie zabraknie również wielu elektronicznych systemów-asystentów kierowcy.
W momencie rynkowego debiutu, co nastąpi w w grudniu, gama silników BMW X6 będzie dość ograniczona. Klienci będą mieli do wyboru tylko jeden silnik benzynowy - V8 o mocy 450 KM, który katapultuje samochód do 100 km/h w 4,8 s. Dodatkowo dostępne będą dwie sześciocylindrowe, rzędowe jednostki wysokoprężne, jedna o mocy 258 KM, a druga - 381 KM. Ten ostatni silnik, wyposażony aż w trzy turbosprężarki generuje 740 Nm momentu obrotowego i zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 5,2 s.
Wiosną przyszłego roku oferta zostanie poszerzona o silnik benzynowy mocy 306 KM i wysokoprężny o mocy 313 KM. Wszystkie jednostki napędowe mają zużywać mniej paliwa, różnice - w zależności od wersji - mają wynosić nawet 20 proc. Oczywiście w cyklu pomiarowym.
Wszystkie wersje BMW X6 będą wyposażone w stały napęd wszystkich kół i automatyczną skrzynię biegów o ośmiu przełożeniach (standardem będą łopatki przy kierownicy).
Pierwszy publiczny pokaz nowego BMW X6 odbędzie się w październiku na salonie w Paryżu.