Nowa Kia Rio
Kia wprowadza na polski rynek nowy model Rio. Produkowany w koreańskim zakładzie Sohari pojazd wejdzie do sprzedaży w ogólnoeuropejskiej sieci dealerskiej Kia Motors, także i w Polsce, już pod koniec czerwca.
W porównaniu ze swoim poprzednikiem, nowe Rio zostało na nowo zaprojektowane przede wszystkim z myślą o europejskich klientach.
Oprócz całkowitej zmiany nadwozia (o zwiększonym w stosunku do poprzednika rozstawie osi), Rio wyposażone będzie w nowe silniki oferujące lepsze osiągi, wyższą kulturę pracy, niższe zużycie paliwa oraz większą moc (ok. 100 KM).
Polscy klienci do wyboru będą mieli dwie wersje nadwozia: 4-drzwiowego sedana i 5-drzwiowego hatchbacka (hatchback wprowadzony zostanie w Polsce do sprzedaży w sierpniu br.), dwa poziomy wyposażenia (LX i EX) z możliwością wyboru kilku pakietów opcji wyposażenia, dwa silniki a także bogate wyposażenie seryjne. Samochód dostępny będzie w 10 kolorach nadwozia.
W porównaniu do swojego poprzednika - nowe Rio hatchback jest wyższe (o 50 mm) i szersze (o 15 mm), lecz jego długość zmniejszyła się o 250 mm (lepiej odpowiadając wymogom współczesnego segmentu B). Obie wersje nadwoziowe otrzymały także wydłużony rozstaw osi (o 90 mm) oraz kół (o 15 mm), powodujący ich istotne rozsunięcie w skrajne punkty płyty podłogowej.
W ten sposób sylwetka zyskała na zwartości, znacznie zwiększyła się ilość miejsca w kabinie pasażerskiej, wzrosła także stabilność jazdy oraz zwrotność i precyzja prowadzenia.
Dzięki znacznym wymiarom nowego Rio oraz przemyślanej konstrukcji nadwozia - przestrzeń wewnątrz pojazdu jest najobszerniejsza w tej klasie pojazdów, a w przypadku sedana - objętość bagażnika wzrosła do pełnych 390 litrów. Rozstaw osi Rio jest o 9 do 40 mm dłuższy niż w samochodach VW Polo, Skoda Fabia, Peugeot 206, Ford Fiesta czy Opel Corsa, szerokość większa o 12 do 49 mm, a całkowita długość (dla wersji pięciodrzwiowej) - przewyższa konkurentów o 30 do 168 mm. Wykorzystując zwiększone wymiary wnętrza, przednie i tylne siedzenia osadzone są teraz wyżej, ułatwiając wsiadanie i wysiadanie.
Bardzo dużo pracy włożono w modernizację wnętrza. Wyraźnie widać w tym miejscu przemianę Kia z azjatyckiego na światowego producenta samochodów. Materiały wykończeniowe wnętrza oraz elementy z tworzyw sztucznych nie odbiegają jakością od modeli europejskich. Lekkie i jasne wnętrze nowego Rio podkreśla poczucie obszerności - a jego objętość dorównuje lub nawet przewyższa oferty bezpośredniej konkurencji. Wymiary kabiny są identyczne dla wersji pięcio- i czterodrzwiowej: przestrzeń na głowę z przodu sięga 1005 mm, a z tyłu - 960 mm. Aby nie zawieść oczekiwań swej klienteli nowa Kia Rio posiada także szereg schowków, półek i skrytek na najróżniejsze przedmioty niezbędne podczas jazdy.
Kia Rio dostępna będzie z dwoma silnikami. W aucie zadebiutuje nowej konstrukcji, 16-zaworowy silnik benzynowy DOHC o pojemności 1,4 litra. Jego moc maksymalna wynosi 70,3 kW (97 KM) przy 6000 obr/min, a moment obrotowy - 125,4 Nm przy 4700 obr/min. Wkrótce dostępny będzie również 16-zaworowy silnik wysokoprężny 1.5 CRDi wyposażony w system wtrysku common rail oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii VGT (Variable Geometry Turbocharger). Jego moc maksymalna wynosić będzie 80 kW (110 KM) a moment obrotowy 235 Nm przy zaledwie 2000 obr/min.
Pojemność zbiornika paliwa nowego Rio wynosi 45 litrów, a średnie zużycie paliwa to 6,2 litra (silnik 1.4) i 4,7 litra (silnik 1,5). Masa całkowita samochodu kształtuje się w przedziale 1580-1650 kg, w zależności od wersji silnikowej i wyposażenia.
Ceny nowego Rio będą się zaczynały od 34 400 zł.
TUTAJ foto-galeria nowego rio.