Najszybsza Ibiza!

W lipcu 2002 roku do salonów sprzedaży trafiła sportowa odmiana Seata Leona z oznaczeniem FR (Formula Racing). Te dwie literki na dłużej zagoszczą w ofercie hiszpańskiej marki z koncernu Volkswagena. Kolejnym dzieckiem rodziny FR jest bowiem nowa Ibiza, którą właśnie Seat zaprezentował publiczności.

Ibiza FR to najszybsza i najbardziej sportowa odmiana tego modelu w historii. Wyposażona została w 150-konny (110 kW) silnik 1.8 20VT, który pozwala jej rozwinąć prędkość maksymalną 216 km/h, a od 0-100 km/h przyspiesza w 8,4 sekundy.

Przedstawiciele Seata wierzą, że nowa "FR-ka" sprzedawać się będzie tak dobrze jak jej odpowiednik w rodzinie Leona. Większy brat Ibizy w tej wersji stanowił bowiem aż 25% wszystkich sprzedanych Leonów, ukazując ogromne zapotrzebowanie rynku na fabrycznie usportowione modele. Leon FR dostępny jest w dwóch wersjach silnikowych - 180-konnej 1.8 20VT oraz 150-konnym dieslu 1.9 TDi.

Ibiza FR posiada nowe, przeprojektowane zderzaki, 16-calowe koła, chromowane i tytanowe elementy (wstawki) nadwozia (lusterka boczne, podwójna końcówka układu wydechowego) oraz aluminiowe akcenty wewnątrz kabiny.

W wyposażeniu auta znalazła się klimatyzacja, światła przeciwmgłowe, elektrycznie sterowane szyby, elektryczne lusterka, przyciemniane szyby w oknach oraz system audio z odtwarzaczem CD i sześcioma głośnikami.

W zakresie bezpieczeństwa Ibiza FR została wyposażona w poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne, system ABS, kontrolę trakcji, elektro-hydrauliczne wspomaganie kierownicy oraz napinacze 3-punktowych, przednich pasów bezpieczeństwa. Ponadto nad jakością jazdy czuwa nowoczesne zawieszenie współpracujące z inteligentnym systemem DSR (Dynamic Steering Response) oraz program stabilizacyjny ESP.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sportowa | Ibiza
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy