Leon sportowiec

Seat poszerzył swoją ofertę wprowadzając do europejskiej sprzedaży sportową wersję modelu Leon. Samochód został oznaczony symbolem Sport FR (Formula Racing). Do jego napędu posłużą dwa silniki: benzynowy 1.8 20VT o mocy 180 KM (132 kW) oraz turbodiesel 1.9 TDi dysponujący 150 KM (110 kW) mocy. Obie jednostki będą montowane w wersjach z napędem na przednią oś oraz na cztery koła. W wyposażeniu auta znalazły się elementy wykorzystane wcześniej w usportowionej wersji Leona Cupra V6.

Seat Leon Sport FR (kliknij)
Seat Leon Sport FR (kliknij)INTERIA.PL

Z zewnątrz rzucają się w oczy masywne zderzaki z wlotami powietrza w dolnej ich części, każdy wypełniony siatką o wzorze plastrów miodu i halogenami przeciwmgłowymi umieszczonymi przy bocznych krawędziach. Zderzaki, tylny spoiler, progi drzwi, listwy boczne, lusterka wsteczne i klamki drzwi Leona Sport FR utrzymane są w kolorze nadwozia. Sportowy charakter auta podkreślają też 17-calowe, 5-szprychowe aluminiowe koła z oponami o rozmiarach 225/45.

INTERIA.PL

Wśród standardowych elementów w dziedzinie bezpieczeństwa Leona Sport FR znalazły się przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, ABS, system kontroli trakcji w wersjach z napędem na przednią oś, program stabilizacji jazdy ESP, asystent hamowania "ADAM" w wersjach z napędem na cztery koła, oraz pirotechniczne pasy bezpieczeństwa z regulowaną wysokością zaczepienia.

O komfort dbają takie rozwiązania jak: klimatyzacja, komputer pokładowy, elektrycznie opuszczane szyby z przodu i z tyłu, sportowe fotele, elektryczne, podgrzewane lusterka wsteczne, zdalnie sterowany centralny zamek, odtwarzacz CD z ośmioma głośnikami i dwutonowy klakson.

Dźwięk silnika Leona Sport FR zdradza prawdziwą moc ukrytą pod maską. Jednostka wysokoprężna może rozpędzić pojazd do 211 km/h, a napęd benzynowy nawet do 230 km/h. Diesel jest ponadto bardzo ekonomicznym silnikiem. Według danych producenta wersja przednionapędowa modelu 1.9 TDI zużywa zaledwie 4,3 l/100 km w cyklu pozamiejskim.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas