Najmocniejsze porsche 911 w historii!

Porsche zaprezentowało model 911 w wersji GT3 RS. Limitowana do 600 egzemplarzy seria otrzyma czterolitrową jednostkę napędową.

Sześciocylindrowy boxer (z kutymi tłokami) rozwija równe 500 KM i jest najmocniejszą jednostką napędową, jaka kiedykolwiek trafiła do 911-tki. Motor ma o 50 KM więcej niż oferuje "standardowe" GT3 RS - maksymalny moment obrotowy - 460 Nm - osiągany jest przy 5750 obr./min.

Reklama

Samochód oferowany będzie wyłącznie z sześciostopniową, sportową skrzynią biegów. Osiągi robią wrażenie. Na sprint do 100 km/h samochód potrzebuje zaledwie 3,9 sekundy. Dzięki przełożeniom zaprojektowanym do jazdy torowej 200 km/h pojawia się na liczniku w mniej niż 12 sekund. Czas uzyskany przez nowe porsche na Nordschleife-Nurburgring to 7 minut i 27 sekund.

Rewelacyjne osiągi nie są wyłącznie zasługą mocnej jednostki napędowej. Inżynierowie Porsche skupili się również na obniżeniu masy pojazdu. W tym celu konstrukcja foteli, maska i przednie błotniki wykonane zostały z włókna węglowego. Tylna szyba zastąpiona została plastikową, w porównaniu ze zwykłą 911-tką odchudzono nawet dywaniki! Dzięki takiemu podejściu gotowe do jazdy auto - z pełnym bakiem - waży 1360 kg. Na 1 KM przypada więc mniej niż 3 kg masy.

O przeznaczeniu samochodu wiele mówi fakt, że we wnętrzu znajdziemy sportową, zamszową kierownicę, kubełkowe fotele, klatkę bezpieczeństwa oraz... służące do otwierania drzwi tasiemki, którymi zastąpiono klamki!

Auta limitowanej edycji dostępne będą w wyłącznie w kolorze białym, co podkreślać ma ich wyścigowy rodowód. Sprzedaż na rynku niemieckim rozpocznie się w lipcu. Podstawowa wersja kosztuje na rynku niemieckim 178,596 euro.

Dowiedz się więcej na temat: Porsche | Porsche 911

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje