MG HS Plug-in Hybrid już w Polsce. Skoda i Toyota mają się czego bać?

Marka MG nie zwalnia tempa. Na polski rynek trafiło właśnie MG HS w wersji Plug-in Hybrid, który jest alternatywą dla Toyoty RAV4 i Skody Kodiaq. Nowy SUV z Chin ma pod maską ma mocną hybrydę, a w trybie czysto elektrycznym potrafi pokonać do 100 km! Bogate wyposażenie i konkurencyjna cena to silne argumenty.

Ofensywa chińskiej marki MG Motors w Polsce trwa w najlepsze - w salonach debiutuje właśnie nowy MG HS Plug-in Hybrid. Hybrydowa nowość mierzy 4670 mm długości, 1890 mm szerokości i 1664 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2765 mm. Mówimy więc o aucie nieznacznie większym od Toyoty RAV4 i odrobinę mniejszym od Skody Kodiaq, czyli dwóch modelach popularnych marek, od których MG HS Plug-in Hybrid jest zauważalnie mocniejsze i tańsze.

Reklama

MG HS Plug-in Hybrid - moc i zasięg hybrydy robią wrażenie

Nowe MG HS Plug-in Hybrid napędza mocna hybryda. Benzynowy motor 1.5 Turbo o mocy 143 KM i 230 Nm współpracuje z jednostką elektryczną o mocy 183 KM i 340 Nm.  Łączna moc całego układu napędowego to 339 KM i 365 Nm co w połączeniu z przekładnią automatyczną pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 200 km/h.

MG HS Plug-in Hybrid jest wyposażony w akumulator o pojemności 21,4 kWh, który prądem przemiennym (AC) naładujemy do pełna w trzy godziny z mocą 7 kW. Według danych producenta nowy model potrafi na jednym ładowaniu przejechać do 100 km w trybie elektrycznym - to o 30 km więcej, niż w przypadku Toyoty RAV4 i o 20 km mniej, niż w przypadku Skody Kodiaq. Z pełnym zbiornikiem paliwa zasięg chińskiego SUV-a wynosi ponad 1000 km.

Nowe MG HS Plug-in Hybrid - dane techniczne

ModelMG HS PHEVToyota RAV4 PHEVSkoda Kodiaq PHEV
Długość4670 mm4600 mm4758 mm
Wysokość1664 mm1685 mm1679 mm
Szerokość1890 mm1855 mm1864 mm
Rozstaw osi2765 mm2690 mm2788 mm
Silnik1.5 Turbo2.5 AWD-i e-CVT1.5 TSI
Moc układu339 KM309 KM204 KM
0-100 km/h6,9 s6,0 s8,4 s
Akumulator21,4 kWh18,1 kWH25,7 kWh
Zasięg w trybie EVdo 100 kmdo 75 kmdo 120 km

MG HS Plug-in Hybrid - bogate wyposażenie i gwarancja w cenie

Nowe MG HS Plug-in Hybrid jest dostępne w dwóch wersjach wyposażenia - Excite oraz Exclusive. W obydwu przypadkach mamy do czynienia z bogatym wyposażeniem i 7-letnią gwarancją producenta (lub 150 tys. km). Klienci mają do wyboru sześć kolorów nadwozia - standardowy "White Pearl" "Arctic Blue" w wersji niemetalizowanej oraz "Pebble Black", "Diamond Red", "Sterling Silver" i "Hampstead Grey" w wersji metalik. Wnętrze pojazdu jest z kolei dostępne w wariancie czarnym oraz jasnobrązowym. Na liście wyposażenia standardowego znalazły się takie elementy jak:

  • Reflektory LED z regulacją wysokości
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Tempomat adaptacyjny (ACC)
  • Aktywny system hamowania awaryjnego (AEB)
  • Asystenta jazdy w korku (TJA)
  • System monitorujący martwe pole (BSD)
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)
  • Jednostrefowa klimatyzacja
  • Kolorowy ekran dotykowy 12,3"
  • Cyfrowy wirtualny kokpit 12,3"
  • 4 porty USB-A (2 z przodu i 2 z tyłu)
  • 6 głośników
  • Obsługa Apple CarPlay i Android Auto
  • Kamera cofania HD z liniami prowadzącymi
  • Fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 6 kierunkach
  • Tapicerka materiałowa
  • Felgi aluminiowe 19" (225/45)

MG HS Plug-in Hybrid - cena w Polsce

Chiński SUV w hybrydowej odsłonie został wyceniony bardzo konkurencyjnie. Ceny bazowej wersji Excite startują od 164 500 zł, a topowej Exclusive od 173 500 zł. Toyota RAV4 z napędem plug-in hybrid (PHEV) startuje w Polsce od 238 200 zł w wersji Dynamic. Z kolei ceny Skody Kodiaq z wtyczką (PHEV) zaczynają się w wersji Selection od 201 800 zł. Na początku sprzedaży model HS Plug-in Hybrid będzie oferowany w promocyjnej cenie - odmiana Excite będzie dostępna od 156 500 zł, a wariant Exclusive od 165 500 zł. Samochody można już zamawiać w polskich salonach marki MG Motors.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: MG | MG HS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama