Mercedes EQS SUV. Największy i najbardziej luksusowy elektryk
Mercedes zaprezentował najbardziej luksusowy samochód w gamie elektrycznych modeli EQ. Oto EQS SUV.
Oferta Mercedesów o napędzie bateryjnym obejmuje dziś modele EQA, EQB, EQC, EQE i EQS. Trzy pierwsze to SUV-y, EQE to sedan, a EQS - liftback. Jednak dwa ostatnie modele będą dostępne również jako SUV-y o nazwach... EQE SUV i EQS SUV. Konia z rzędem temu, kto się w tym połapie...
Mercedes EQS SUV ma 1,72 m wysokości, a więc około 20 cm więcej niż EQS. SUV jest również nieco szerszy (ma 1,96 m szerokości), natomiast identyczny w obu modelach jest rozstaw osi (321 cm). SUV ma 5,13 m długości, jest więc potężnym pojazdem, ale odrobinę krótszym od EQS-a.
Stylistyka EQS SUV nie zaskakuje, stanowi rozwinięcie rozwiązań znanych z innych modeli serii EQ. W oczy rzuca się oczywiście zamknięta osłona chłodnicy czy tylne światło przebiegające przez całe nadwozie.
Żadnych niespodzianek nie stanowi również wnętrze - jest ono niemal identyczne, jak w EQS, a jego wygląd Mercedes ujawnił już na początku kwietnia. Cechą charakterystyczną jest Hyperscreen, czyli przykryte jedną taflą szkła trzy ekrany wypełniające całą deskę rozdzielczą i wyglądające jak jeden potężny wyświetlacz o przekątnej 56 cali.
Mercedes EQS SUV dzięki inaczej poprowadzonej linii dachu może być pojazdem siedmiomiejscowym. Trzeci rząd siedzeń jest opcjonalny, a fotele można złożyć. Dodatkowo drugi rząd foteli można elektrycznie przesuwać o 13 cm, dzięki czemu pojemność bagażnika rośnie z 565 do 800 litrów (przy złożonych fotelach trzeciego rzędu). Gdy samochodem podróżuje siedem osób, da się przewieźć tylko 195 litrów bagażu.
W wersji pięcioosobowej pojemność bagażnika EQS-a SUV waha się od 645 do 880 litrów.
W momencie premiery Mercedes EQS SUV będzie dostępny w wersjach 450+ (360 KM, 568 Nm, napęd na tył) i 580 4Matic (dwa silniki o mocy łącznej 544 KM, 858 Nm, napęd wszystkich kół). Osiągi i zasięg nie zostały jeszcze ujawnione. Wiadomo jedynie, że auto będzie mogło być wyposażone w akumulator o pojemności 108 kWh, dzięki czemu ma przejechać "do 600 km".
Ładowanie możliwe jest z mocą 200 kW. Przy tak mocnej ładowarce poziom naładowania wzrośnie z 10 do 80 proc. po 31 minutach (w sprzyjających warunkach atmosferycznych).
Mercedes EQS SUV będzie produkowany w USA i tam też zadebiutuje. W Europie samochód powinien pojawić się pod koniec roku.
***