Lexus porównuje się z BMW
Lexus wprowadził na europejski rynek model RX 450h w wersji z napędem na przednią oś) z bardzo niską emisją CO2 - 140 g/km. I to przy mocy 299 KM.
Wprawdzie najbliższy rywal w segmencie premium SUV - BMW X1 Sdrive 18d osiąga poziom emisji CO2 - 136 g/km, ale przy zaledwie 143 KM (to dwie klasy niżej). Wszyscy pozostali bezpośredni rywale nie schodzą poniżej 170 g/km; większość jest powyżej 200 g/km.
Wynik Lexusa RX450h FWD jest lepszy od lidera w klasyfikacji kombi z silnikiem diesla i automatyczną skrzynią biegów w segmencie D-Premium (6-biegowe BMW 318d Touring, homologowane z wynikiem 150 g) oraz od lidera w klasyfikacji kombi z silnikiem diesla i automatyczną skrzynią biegów w segmencie E-Premium (6-biegowe BMW 520d Touring, homologowane z wynikiem 154 g).
W Lexusie RX450h FWD udało się osiągnąć także bardzo dobry w klasie poziom emisji NOx: 13 mg/km.
RX450h to bardzo ważne auto dla Lexusa w Europie. Jego udział w sprzedaży europejskiej tej marki osiągnął 20% w 2009 r. (w Polsce 19%), na rok 2010 udział ten planowany jest na poziomie 35%.
Przypomnijmy, że od ponad 5 lat Lexus oferuje swoim klientom samochody z napędem hybrydowym. Już w roku 2005 Lexus jako pierwsza na świecie marka segmentu premium wprowadziła do modelu RX system hybrydowy - RX400h Lexus Hybrid Drive, w 2006 r do modelu GS - GS450h i w roku następnym do modelu LS - LS600h. W roku ubiegłym odbyła się premiera drugiej generacji, w pełni hybrydowej wersji RX - RX450h (rywale dopiero wprowadzają pierwszą generację a ich niepełne hybrydy nie oferują możliwości jazdy z napędem wyłącznie elektrycznym).
Druga generacja RX450h to przede wszystkim możliwość jazdy z napędem wyłącznie elektrycznym (do 40 km/h, na dystansie maks. 3 km), udoskonalony silnik spalinowy (3 nowoczesne rozwiązania Lexusa: cykl Atkinsona, recyrkulacja spalin z ich chłodzeniem, odzyskiwanie ciepła spalin) oraz udoskonalone podzespoły elektryczne (sterownik mocy, przekładnia napędowa, akumulator trakcyjny).
Własności dynamiczne RX 450h, ekskluzywnego modelu crossovera, poprzez udoskonalone przednie i tylne zawieszenie dają jeszcze większy komfort oraz lepsze własności jezdne a maksymalna zwartość bryły nadwozia dała wiodący w klasie, najniższy wskaźnik oporu powietrza : Cx=0,32.
A tak "hybryda" Lexusa prezentuje sie na filmie: