Ford Ranger w nowych wersjach. Dołączają Wildtrak X i Tremor
Ford po raz kolejny powiększa swoją ofertę Rangera. Dwie nowe wersje, Wildtrak X i Tremor, mają oferować jeszcze lepsze właściwości terenowe.
Ford Ranger to w Europie prawdziwy bestseller, jeśli chodzi o pickupy. Jego udział w rynku w 2022 roku wyniósł 44,9 proc. Oznacza to również wzrost o 18 proc. w porównaniu z 2021 rokiem.
Pozycja Rangera w Europie jest więc niepodważalna, zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę, że w swoim segmencie model dzierży miano lidera od ośmiu lat. Niedawno pisaliśmy o tym, że do oferowanej dotychczas wersji Raptor dołączają dwie kolejne - Wildtrak i Limited. Teraz Ford poinformował, że gama Rangera powiększy się o kolejne dwie odmiany mające oferować lepsze właściwości terenowe -Wildtrak X i Tremor.
Ford Ranger Wildtrak X, jak sama nazwa wskazuje, bazuje na wersji Wildtrak. Ranger ma zawieszenie podwyższone o 26 mm i większy o 30 mm rozstaw kół, co ma korzystnie wpłynąć na prowadzenie w terenie. Samochód wyposażony jest również standardowo w amortyzatory Bilstein z funkcją tłumienia zależnego od pozycji amortyzatora.
Ponadto Ranger Wildtrak X posiada wzmocniony układ wspomagania kierownicy, a także stalowe płyty chroniące silnik i skrzynię rozdzielczą. Samochód wyposażony jest również w 17-calowe felgi z terenowymi oponami. Ford Rangera w wersji Wildtrak X wyróżnia wykorzystanie lakieru Asphalt Black m.in. na ramie osłony chłodnicy i obudowie zderzaka. Logo Forda zostało z kolei przyciemnione - niebieski kolor w tle zamienił się w czerń. Oczywiście nie brakuje również emblematów "Wildtrak X".
Wewnątrz znajdziemy fotele wykończone specjalnym zamszem. Z czarnym kolorem wnętrza kontrastują pomarańczowe przeszycia, które można znaleźć np. na fotelach.
Forda Rangera Wildtrak X w ruch będzie wprawiał dwulitrowy silnik wysokoprężny Ford EcoBlue Bi-turbo, napędzający wszystkie koła i współpracujący z 10-biegową skrzynią automatyczną. Silnik generuje 205 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 500 Nm.
Ford Ranger w wersji Tremor bazuje na odmianie XLT. Tu również wprowadzono modyfikacje podwozia. Zmieniono geometrię zawieszenia, poszerzono rozstaw kół i wprowadzono szersze nadkola.
Ford Ranger Tremor w standardzie oferuje orurowanie skrzyni ładunkowej, aluminiowe stopnie boczne, a także odsłonięte podwójne przednie haki holownicze. Odmiana Tremor wyróżnia się również detalami w kolorze Boulder Grey oraz przyciemnionym grillem. Podobnie, jak w odmianie Wildtrak X, tu również mamy przyciemnione logo. Nie brakuje także emblematów "Tremor".
Wewnątrz wersja Tremor wyróżnia się wodoodpornymi winylowymi dywanikami oraz winylowym obiciem foteli. Znajdziemy tam również zestaw sześciu górnych przełączników, oferujących wejścia dla różnego rodzaju akcesoriów (listew oświetleniowych LED czy wyciągarek).
W standardzie obie wersje Rangera wyposażone zostały w nowe systemy terenowe. Wśród nich znaleźć można Trail Turn Assist, który przyhamowując odpowiednie koło zmniejsza promień skrętu nawet o 25 proc. Ma on szczególnie przydawać się w momencie pokonywania ciasnych zakrętów. Z kolei system Trail Control ma być tempomatem do jazdy w terenie. Kierowca może ustawić maksymalną prędkość do 32 km/h i skupić się wyłącznie na kierowaniu. Ponadto dostępny będzie, oferowany wcześniej wyłącznie w odmianie Raptor, tryb Rock Crawl do wolnej jazdy na nierównych skalistych trasach.
Dodatkowo w obu odmianach Rangera opcjonalnie można zamówić opracowany przez Forda system mocowania ładunku. Dwie poprzeczki zintegrowane z relingami dachowymi są w nich chowane, a trzecia może kryje się w przesuwnej nakładce skrzyni ładunkowej. Dzięki takiemu rozwiązaniu przewożenie wyjątkowo długich ładunków nie powoduje, że właściciel auta traci miejsce na pace. Rozwiązanie to będzie dostępne jako opcja również w odmianach Limited i Wildtrak.
Chętni na zakup Forda Rangera w wersji Wildtrak X lub Tremor mogą już składać zamówienia. Amerykański producent informuje, że dostawy rozpoczną się w sierpniu.
***