Już nie tylko Raptor - Ford wprowadza nowe wersje Rangera. Znamy ceny

Gama wersji najpopularniejszego pick-upa nad Wisłą właśnie się poszerza. Oprócz Raptora w Polsce pojawią się również dwie inne wersje Forda Rangera. Wiemy, ile trzeba będzie za nie zapłacić.

Gama odmian Forda Rangera powiększa się. Do Raptora dołączają Wildtrak i Limited.
Gama odmian Forda Rangera powiększa się. Do Raptora dołączają Wildtrak i Limited.Biuro Prasowe Ford Polskamateriały prasowe

Do Forda Rangera Raptora dołączają kolejne wersje

Ford Ranger to najpopularniejszy pick-up na rynkach europejskich. Nie inaczej jest również u nas. W naszym kraju Ranger także jest niekwestionowanym liderem swojego segmentu. Pierwszą wersją nowej generacji modelu, która trafiła na nasz rynek była topowa odmiana Raptor. Znajdziemy tam silnik benzynowy V6 o pojemności 3 litrów, mocy 292 KM i 491 Nm momentu obrotowego. Teraz gama wersji, w jakich można nabyć model, rozszerza się. Do sprzedaży wchodzą odmiany Wildtrak (która stanowiła 60 proc. sprzedaży poprzedniej generacji Rangera) i Limited.

Ford Ranger w odmianie Limited.Biuro Prasowe Ford Polskamateriały prasowe

Odmiana Wildtrak na zewnątrz wyróżnia się oferowanymi w standardzie relingami dachowymi ułatwiającymi przewożenie ładunków, a także stalowymi płytami ochronnymi, których zadaniem jest zabezpieczanie silnika i skrzyni rozdzielczej w czasie jazdy w terenie. Wewnątrz wersji znajdziemy m.in. skórzane fotele z plisowanymi akcentami, a także podgrzewaną sportową kierownicę z kontrastowymi szwami.

Wnętrze Forda Rangera prezentuje się nowocześnie jak w osobówce (producent z jakiegoś powodu udostępnia póki co zdjęcia z kierownicą po złej stronie)materiały prasowe

Ranger w odmianie Limited z kolei oferuje w standardzie między innymi podgrzewaną kierownicę obszytą specjalnym materiałem opracowanym przez Forda, skórzane fotele z przetłoczniami, a także pokrytą miękkim winylem konsolę centralną.

Ford Ranger w wersji Wildtrak i Limited. Jakie silniki?

Jeśli chodzi o gamę silnikową, w obu odmianach znajdziemy tam silnik dwulitrowy silnik diesla oferujący 205 KM i współpracujący z 10-biegową skrzynią automatyczną. Dla bazowych wersji wyposażenia XL oraz XLT dostępna będzie również dwulitrowa jednostka wysokoprężna o mocy 170 KM połączona z sześciobiegowym automatem, albo manualem o takiej samej liczbie przełożeń. Jeśli ktoś uzna, że potrzebuje większego silnika, przy zakupie odmiany Wildtrak będzie mógł zdecydować się na trzylitrowego, turbodoładowanego diesla V6 współpracującego z 10-biegowym automatem i zapewniającego Rangerowi 240 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Jednostka ta ma pozwalać Fordowi na holowanie przyczepy o masie do 3,5 tony.

Ford Ranger Wildtrak

Ford Ranger WildtrakBiuro Prasowe Ford Polskamateriały prasowe
Ford Ranger WildtrakBiuro Prasowe Ford Polskamateriały prasowe
Ford Ranger WildtrakBiuro Prasowe Ford Polskamateriały prasowe
Ford Ranger WildtrakBiuro Prasowe Ford Polskamateriały prasowe
Ford Ranger WildtrakBiuro Prasowe Ford Polskamateriały prasowe
Ford Ranger WildtrakBiuro Prasowe Ford Polskamateriały prasowe
Ford Ranger WildtrakBiuro Prasowe Ford Polskamateriały prasowe
Ford Ranger WildtrakBiuro Prasowe Ford Polskamateriały prasowe
Ford Ranger WildtrakBiuro Prasowe Ford Polskamateriały prasowe

Ford Ranger - jakie wyposażenie znajdziemy

Jak na samochód, który kojarzy się raczej z surowymi warunkami, Ford może zaskoczyć swoim wyposażeniem. Przed kierowcą zamiast klasycznych zegarów znajduje się 12,4-calowy wyświetlacz, na którym znajdują się różne informacje potrzebne kierującemu. Do obsługi systemu inforozrywki służy znajdujący się w centrum konsoli środkowej 12-calowy ekran.

Nie brakuje też różnego rodzaju systemów bezpieczeństwa, wśród których można wymienić układ aktywnego wspomagania hamowania, automatycznego hamowania w czasie cofania, a także system monitorowania martwego pola w lusterkach, obejmujący również holowaną przyczepę. Ponadto ten ostatni system posiada również funkcję ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z lewej lub prawej strony, kiedy samochód wyjeżdża tyłem z prostopadłego miejsca parkingowego.

Nowy Ford Ranger - ceny

Chętni na zakup odmiany Wildtrak muszą przygotować się na kwotę co najmniej 209 600 złotych, z kolei w przypadku Limited ceny startują od 201 950 złotych. Obie oferowane są w wersji nadwozia Double Cab. Jak informuje Ford, dostawy Rangera Wildtrak i Limited do klientów rozpoczęły się na początku 2023 roku.

***

Polskie veto w sprawie normy Euro 7, wraca Outlander. Moto Flesz odc. 82
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas