Ford Nugget zaprezentowany. Po raz pierwszy dostępny z hybrydą typu plug-in
Ford Nugget to kamper bazujący na modelu Transit Custom. Amerykański producent zaprezentował właśnie nową wersję tego auta. Ma wyróżniać się między innymi pozycją za kierownicą, jak w aucie osobowym czy przeprojektowaną przestrzenią mieszkalną. Dodatkowo po raz pierwszy będzie on oferowany z układem hybrydowym typu plug-in.
Ford Nugget, kamper bazujący na modelu Transit Custom, został opracowany wraz ze znaną w branży kamperów firmą Westfalia. Głównym celem było podniesienie ergonomii wnętrza. W efekcie przestrzeń mieszkalna została przeprojektowana i w efekcie stworzono taki projekt wnętrza, dzięki któremu poruszanie się po kabinie ma być łatwiejsze.
Przykładowo, zdaniem Forda, dzięki zintegrowanej płycie grzewczej i zlewozmywakowi (wyposażonemu w podgrzewacz wody) udało się uzyskać dodatkowe 20 proc. miejsca na blatach kuchennych. Szufladkowa lodówka z kolei jest na tyle duża, by pomieścić butelki w pozycji pionowej. Jeśli, jednak ktoś uważa, że ma za mało miejsca, może je zwiększyć dzięki podnoszonemu dachowi i zintegrowanym schowkom na stolik i krzesła. Dodatkowo zadbano również o komfort akustyczny. Miękko zamykające się zamki i wysuwane rączki szafek sprawiają, że nie hałasują tak w czasie jazdy. Oprócz tego możemy liczyć na prysznic z ciepłą i zimną wodą (w standardzie) i panel fotowoltaiczny umieszczony na dachu (w opcji).
Dodatkowo na wyposażeniu znajdziemy:
- podgrzewane obrotowe fotele kierowcy i pasażera
- podgrzewaną tylną kanapę
- gniazda USB-C w standardzie dla pasażerów siedzących w drugim rzędzie.
- indukcyjną ładowarkę
- modem 5G
- bezprzewodową łączność z systemem multimediów za pomocą Apple CarPlay i Android Auto.
Ponadto w części wypoczynkowej mamy do dyspozycji 7-calowy kolorowy ekran dotykowy, który pozwala nam sterować ogrzewaniem, poziomem wody czy oświetleniem.
To jednak nie wszystko. Podłoga jest teraz położona niżej, a w połączeniu ze zintegrowanym stopniem bocznym pozwala to na łatwiejsze wsiadanie i załadunek.
Warto również zwrócić uwagę na przestrzeń kierowcy. Co ciekawe zdaniem Forda lepsze rozplanowanie kokpitu udało się uzyskać dzięki umieszczeniu poduszki powietrznej pasażera w suficie. Ponadto amerykański producent twierdzi, że pozycja za kierownicą ma być typowa dla aut osobowych, aby ułatwić prowadzenie osobom, które rzadko mają okazję jeździć takimi samochodami. Dodatkowo kierowca Nuggeta może liczyć na różnego rodzaju systemy wspomagania jazdy. Znajdziemy tu m.in.:
- tempomat adaptacyjny z funkcją centrowania toru jazdy i Stop & Go
- wspomaganie hamowania awaryjnego w czasie cofania
- aktywny asystent parkowania
- system kamer 360 stopni.
Ford zapowiada, że Nugget będzie wprowadzany na rynek etapami. Pierwszym będzie pojawienie się wersji Titanium z silnikiem EcoBlue, generującym 170 KM i współpracującym z ośmiobiegowym automatem. Zamawiając go w sierpniu tego roku klienci mogą liczyć na dostawę wiosną 2024 roku. Zdaniem marki inne wersje mają pojawić się w przeciągu kolejnych 12 miesięcy. Wiadomo, że jedną z nich będzie hybryda typu plug-in. Układ ten, bazujący na technologii z Kugi, po raz pierwszy trafi do kampera.
Auto będzie wyposażone w 2,5 litrowy silnik benzynowy oraz silnik elektryczny połączonego z akumulatorem o pojemności 11,8 kWh. Łączna moc całego układu wynosi 232 KM. Oferowany będzie również wariant z napędem na wszystkie koła.