Fiat Panda czy Citroen C2?
We wrześniu w polskich salonach sprzedaży pojawią się dwa małe auta podobnej ale nie takiej samej klasy - Panda i C2.
Który samochód według Ciebie zyska w Polsce większą popularność? Fiat w najtańszej wersji kosztować będzie mniej niż 30 tys. zł, Citroen zapewne około 32-33 tys. zł. Ale to tylko nasze spekulacje!
Fiat Panda to pojazd o długości 3.54 m, szerokość 1.58 m i wysokość 1.53 m. Citroen C2 mierzy 3,66 m, jest szeroki na 1,66 m oraz wysoki na 1,46 m. Gabaryty więc oba auta mają podobne, choć francuskie auto jest nieco większe. Trzeba jednak zaznaczyć, że będzie autem 4-osobowym!
Za to "Włoch" z Polski rodem (Fiat Panda produkowany jest jedynie w zakładach Fiata Auto Poland w Tychach) oferowany będzie w wersji 5-drzwiowej i 5-miejscowej (odmiana 3-drzwiowa w sprzedaży znajdzie się w 2004 roku). Maluch Citroena wytwarzany będzie jedynie z trzema drzwiami, ale za to z licznymi nowinkami.
Zastosowano w nim m.in. pomysłowe rozwiązanie wykorzystania tylnej części kabiny w zależności od potrzeb. Obydwa tylne siedzenia są niezależne, dają się bez trudu przesuwać i składać do pozycji pionowej dzięki zastosowaniu siłowników. Zwykłe wciśnięcie dźwigni wystarczy, aby tylne siedzenie odchyliło się i złożyło za oparciem przedniego fotela.
W C2 oryginalnie rozwiązano tzw. trzecie drzwi czyli klapę bagażnika, która jest ... dwuczęściowa. Jej górna część, o mniejszych wymiarach, daje się łatwo otwierać nawet przy bardzo małej ilości wolnego miejsca. Otwarcie dolnej części klapy pozwala na załadunek ciężkich przedmiotów, umożliwia oparcie się na niej podczas załadunku, a nawet siedzenie (wytrzymuje obciążenia do 100 kg).
Atutem Fiata Panda jest nie tylko łatwy dostęp do kabiny także dla pasażerów tylnych siedzeń ale także - z racji wysokości auta - więcej przestrzeni nad głowami. Zapewne także w następcy Pandy tylne fotele będą składane, ale o tym dowiemy się nieco później. Na razie Fiat nie ujawnił bowiem zbyt wielu informacji na temat swojego nowego produktu.
Oba samochody napędzane będą nowoczesnymi silnikami. Panda otrzyma zupełnie nowy silnik wysokoprężny 1.3 Multijet 16v dysponujący mocą 70 KM. Inne jednostki, które będą montowane w "polskim" Fiacie to "benzyniaki": 1,1 55 KM oraz 1,2 60 KM.
Gama jednostek napędowych C2 składa się z 3 silników benzynowych i jednego silnika wysokoprężnego Hdi. Najmniejszą jednostką jest silnik 1.1i rozwijający moc 61 KM następnie 1.4i o mocy 75 KM i 1.6i 16V, rozwijający moc 110 KM DIN. Z jednostek wysokoprężnych w Citroenie oferowany będzie silnik 1.4 HDi o mocy 70 KM.