DS 7 Crossback. Znamy polskie ceny
Na polskim rynku debiutuje bardziej dystyngowany brat Opla Grandlanda X i Peugeota 3008 - DS 7 Crossback. Ile zapłacić trzeba nad Wisłą za luksusowego francuskiego suva?
Na polskim rynku debiutuje bardziej dystyngowany brat Opla Grandlanda X i Peugeota 3008 - DS 7 Crossback. Ile zapłacić trzeba nad Wisłą za luksusowego francuskiego suva?
DS 7 Crossback oficjalnie zadebiutował w marcu ubiegłego roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie. Samochód mierzy 4,57 m długości, 1,89 m szerokości i 1,62 m.
Klienci mają do wyboru trzy doładowane silniki benzynowe. Podstawowy - 1,2 l PureTech osiąga 130 KM i współpracuje z ręczną skrzynią biegów (6 przełożeń). Dwa pozostałe (1,6 l THP) o mocach 180 KM i 225 KM zestawione są z 8-biegową przekładnią automatyczną.
W ofercie znajdziemy też dwa silniki Diesla o mocy 130 KM i 180 KM (2,0 HDI). Pierwszy standardowo oferowany jest z ręczną przekładnią o sześciu przełożeniach. W drugim automat stanowi wyposażenie standardowe.
Podstawowa wersja wyposażenia - CHIC - obejmuje m.in. aluminiowe, 17-calowe obręcze kół, manualną klimatyzację, skórzaną kierownicę, dotykowy ekran o przekątnej 8 cali, tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz automatyczny system hamowania (działa do 85 km/h). Za tak wyposażonego DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem o mocy 130 KM zapłacić trzeba od 124 900 zł. To jedyna odmiana napędowa występująca w podstawowej wersji wyposażeniowej.
Szukając lepszych osiągów trzeba się zdecydować na odmianę BE CHIC, która może pochwalić się m.in. dwustrefową, automatyczną klimatyzacją, cyfrowym wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala, czujnikami cofania czy relingami dachowymi. Benzynowy 1,6 l THP o mocy 180 KM (standardowo z ośmiostopniowym automatem) to wydatek od 150 900 zł. Na najtańszego diesla o mocy 130 KM przeznaczyć trzeba od 139 900 zł. Wysokoprężna odmiana generująca 180 KM to już wydatek od 163 400 zł.
W ofercie są jeszcze odmiany SO CHIC (m.in. 18-calowe koła, kamera cofania, system rozpoznawania znaków drogowych) oraz topowa - GRAND CHIC. W tej wersji znajdziemy np. reflektory full LED, elektrycznie zamykaną klapę bagażnika czy system bezkluczykowego dostępu.
W topowym GRAND CHIC nie znajdziemy podstawowej jednostki napędowej o mocy 130 KM. Cenniki otwiera odmiana generująca 180 KM wyceniona na 186 900 zł. Mocniejsza wersja, generująca 225 KM, to już wydatek od 198 900. Ceny topowego diesla (BlueHDI 180 KM) startują z pułapu 195 400 zł.
W przyszłym roku cenniku uzupełni jeszcze hybryda plug-in, nazwana E-Tense. Wykorzystuje ona 200-konny silnik benzynowy oraz dwa motory elektryczne (przy przedniej i tylnej osi), co daje do dyspozycji kierowcy w sumie 300 KM mocy systemowej.
PR