DS7 Crossback już na polskim rynku

​Segment SUV-ów jest jednym najszybciej rosnącym rynku motoryzacyjnym. Ten trend chce wykorzystać DS Automobiles - najmłodsza marka w portfolio Grupy PSA, do której należy również Peugeot i Citroën. W marcu rusza ze sprzedażą naszpikowanego technologią modelu DS7 Crossback - SUVa z kategorii premium, który właśnie zadebiutował na polskim rynku.

Premiera DS7 Crossback na salonie w Genewie
Premiera DS7 Crossback na salonie w GenewieAFP

- Polski rynek motoryzacyjny mocno się rozwija. Jednym z rosnących segmentów są SUV-y, których sprzedaż zwiększa się co roku o kilkanaście procent. Są też często wybierane przez decydentów flotowych jako user chooser, oraz do wynajmów krótkoterminowych - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Chodkiewicz, dyrektor sprzedaży do firm Peugeot, Citroën, DS Automobiles w Grupie PSA w Polsce.

Od ponad dwóch lat SUV-y są najchętniej wybieranymi samochodami w Europie. Statystycznie już blisko co czwarte auto, które opuszcza fabrykę, należy do tego segmentu. W ten rynkowy trend chce wpisać się najmłodsza marka Grupy PSA - DS Automobiles, która powstała zaledwie trzy lata temu. Podczas warszawskich targów Fleet Market 2017 koncern zaprezentował DS7 Crossback - swój najnowszy model SUV-a z kategorii premium.

- Rynek rozwija się w stronę SUV-ów premium. Oczekiwania klientów w tym segmencie to przede wszystkim walory użytkowe, dlatego samochód ma dużą pojemność bagażnika, jest podwyższony, idealny na drogi asfaltowe, szutrowe i na cięższy teren. Posiada też funkcję Grip Control. Wkrótce będzie dostępny również z napędem 4x4 - wylicza Tomasz Chodkiewicz.

DS7 Crossback z założenia ma łączyć francuski design i doświadczenie inżynieryjne koncernu. Dlatego zastosowano w nim najbardziej zaawansowane technologie, począwszy od silników: benzynowych PureTech, które zdobyły światowe nagrody, poprzez wysokoprężne renomowane BlueHDi po nowość w marce DS Automobiles - hybrydę plug-in E-Tense z napędem na cztery koła.

- Ten model wyróżnia przede wszystkim styl, jakość i luksus. Mocno nawiązuje do kultury paryskiej, gdzie powstała marka DS. Jest wspaniale wykończony - wewnątrz są najwyższej jakości skóry, rzemiosło zegarmistrzowskie, czy wykończenia metodą giloszowania i specjalny ścieg perłowy - mówi Tomasz Chodkiewicz.

Sprzedaż modelu DS7 Crossback na polskim rynku ma wystartować w marcu przyszłego roku. Wiadomo już, że ceny tego modelu będą zaczynały się od 124 900 zł.

- Tym pierwszym SUV-em premium będziemy testować rynek. Celujemy w klientów segmentu premium, samochodów luksusowych. Nasze SUV-y mają innowacyjne technologie i rozwiązania. DS7 crossback posiada unikalne zawieszenie- DS Active Scan Suspension, które jest odpowiedzialny za komfort w samochodzie. Mówiąc najprościej, to proaktywne zawieszenie - kamera skanuje nawierzchnię przed samochodem, przenosi te informacje bezpośrednio do amortyzatorów, które są w ciągłej pracy i niwelują nierówności - wyjaśnia Tomasz Chodkiewicz.

Debiut nowego modelu w portfolio DS Automobiles miał miejsce podczas Ogólnopolskich Targów Motoryzacyjnych i Biznesowych Fleet Market, które skupiają przedstawicieli kilku tysięcy firm i koncernów z całej Polski. Co roku targom towarzyszą premiery i prezentacji kilkuset modeli aut dostawczych i osobowych dedykowanych dla biznesu.

Firmy wymieniają służbową flotę średnio co 3-5 lat, więc stanowią bardzo ważny segment dla branży motoryzacyjnej. W I półroczu tego roku przedsiębiorstwa kupiły w Polsce ponad 167 tys. nowych samochodów osobowych (o 28,8 tys. więcej niż rok wcześniej), czyli 67 proc. wszystkich sprzedanych nowych pojazdów.

Newseria Biznes
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas