9-5 2002

Modyfikacja tylnych reflektorów i tylnego zderzaka, nowy zderzak przedni zintegrowany z grillem - zmiana w oznaczeniach poziomów wyposażenia (Linear, Arc, Vector i Aero) - reflektory wykonane z poliwęglanów (wysokocisnieniowe spryskiwacze zamiast wycieraczek reflektorów) - podwójne swiatła ksenonowe, nowy kolor drewna, panel metaliczny w modelach Vector i Aero - nowy silnik diesla w technice common rail, 3-litrowy V6 TiD, moc 176KM/4300 obr./min, maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1800 obr./min, nowa automatyczna skrzynia biegów, ESP, poduszki powietrzne i napinacze pasów uzyskujące dane z większej ilości czujników, poduszki napełniające się w zależności od siły uderzenia to nowości wprowadzone do saaba 9-5 oznaczonego rocznikiem 2002.

Modyfikacja tylnych reflektorów i tylnego zderzaka, nowy zderzak przedni zintegrowany z grillem - zmiana w oznaczeniach poziomów wyposażenia (Linear, Arc, Vector i Aero) - reflektory wykonane z poliwęglanów (wysokocisnieniowe spryskiwacze zamiast wycieraczek reflektorów) - podwójne swiatła ksenonowe, nowy kolor drewna, panel metaliczny w modelach Vector i Aero - nowy silnik diesla w technice common rail, 3-litrowy V6 TiD, moc 176KM/4300 obr./min, maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1800 obr./min, nowa automatyczna skrzynia biegów, ESP, poduszki powietrzne i napinacze pasów uzyskujące dane z większej ilości czujników, poduszki napełniające się w zależności od siły uderzenia to nowości wprowadzone do saaba 9-5 oznaczonego rocznikiem 2002.

Reklama

Uwspółcześnione, atrakcyjniejsze i o większym zacięciu sportowym - tak można określić nową rodzinę saabów 9-5. Zarówno wersje Sedan, jak i SportKombi zostały wzbogacone o szereg ulepszeń i udogodnień. Wprowadzono także nowy turbodoładowany silnik wysokoprężny.

Do najważniejszych zmian należy zaliczyć wprowadzenie nowego turbodoładowanego silnika wysokoprężnego o sportowej charakterystyce. 176-konna, trzylitrowa, widlasta jednostka sześciocylindrowa z wtryskiem paliwa w technologii "common rail", oznaczona TiD - to całkowicie nowa konstrukcja, po raz pierwszy pokazana w ubiegłym roku na Paryskim Salonie Samochodowym.

Do silnika wysokoprężnego dołączyła wzmocniona wersja silnika znanego z modelu Aero, charakteryzująca się wysokimi osiągami. Moc tej 2,3-litrowej turbodoładowanej jednostki, oznaczonej TS (Turbo Sport) powiększono do 250 KM. Liczba wersji silnikowych w nowej rodzinie Saabów 9-5 wzrosła do pięciu, przy czym wszystkie te silniki posiadają turbodoładowanie.

Dzięki zastosowaniu całkowicie nowej, pięciobiegowej przekładni automatycznej, zdolnej przenieść pełne 350 Nm momentu obrotowego silnika TS, wersje Aero z przekładnią automatyczną zyskały dodatkowe 20 Nm momentu obrotowego. Nowa przekładnia, która w sposób ciągły monitoruje warunki swej pracy i przystosowuje się do aktualnie panujących warunków jazdy, zastąpiła poprzednią czterobiegową przekładnię automatyczną.

Dopracoweano także wygląd zewnętrzny nowych saabów 9-5, wprowadzając zmiany nadające samochodom bardziej sportowy i współczesny wygląd. Po raz pierwszy zastosowano przezroczyste wkłady reflektorów głównych, w których można także zastosować (jako wyposażenie dodatkowe) podwójny system oświetlenia ksenonowego.

Jeśli chodzi o wnętrze, wprowadzono nowy, uniwersalny system doboru elementów wystroju i wyposażenia wnętrza, określany jako "formy", który zastąpił poprzednio stosowane nazewnictwo wersji. "Formy", przeniesione na grunt motoryzacji ze świata architektury, umożliwiają klientom dokonanie wyboru najbardziej odpowiadającej im wersji pojazdu - od wystroju wnętrza do rodzaju silnika. W nowym systemie klient może zdecydować się na prosty, szwedzki wystrój formy Linear, bardziej tradycyjną formę Arc czy też na bardzo nowoczesną, sportową formę Vector. Formę Aero zarezerwowano dla wersji o najwyższych osiągach, oferowanych wyłącznie z 2,3-litrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 250 KM.

Podwozie także w znacznym stopniu przebudowano, dzięki czemu samochód uzyskał bardziej sportowy charakter, ma lepszą dynamikę, pewniej zachowuje się na zakrętach i precyzyjniej prowadzi. Po raz pierwszy w historii Saaba można zamówić, jako wyposażenie dodatkowe, układ ESP (Electronic Stability Programme - Elektroniczny System Stabilizacji) opracowany specjalnie w celu zapewnienia panowania nad pojazdem w warunkach bliskich utracie przyczepności. System ten, oferowany w pakiecie z ulepszonym systemem ABS oraz systemem kontroli trakcji (TCS), jest zdaniem konstruktorów Saaba zdecydowanie najlepszy w swej klasie.

Na koniec należy wspomnieć o dalszej poprawie poziomu bezpieczeństwa wszystkich wersji modelu 9-5, które firma Saab buduje według filozofii realnego bezpieczeństwa i zasady "zrównoważonych sił". Saab 9-5 zapewnia teraz lepszą ochronę kolan kierowcy i pasażera na przednim fotelu, ponadto wyposażony jest w nowe podsufitki, adaptacyjne poduszki powietrzne z układem wykrywania obecności pasażera, na nowo dostrojone pasy bezpieczeństwa, spełniające wymagania najnowszych przepisów amerykańskich oraz uchwyty do mocowania fotelików dziecięcych systemu Isofix.

Wprowadziliśmy szereg znaczących zmian, dotyczących praktycznie każdego aspektu produkcji i projektowania pojazdu - komentuje Peter Augustsson, Prezes i Dyrektor generalny Saab Automobile AB - dzięki czemu nowy Saab 9-5 bardzo różni się od modelu, który wypuściliśmy w 1997 roku. Samochód prowadzi się bardziej sportowo, ma nowocześniejszy wygląd i oferujemy do niego silniki znacznie zwiększające jego atrakcyjność. Oznacza to, że będziemy mogli jeszcze bardziej skutecznie konkurować na rynkach europejskich. Nowy 9-5 nadal jest adresowany do indywidualistów ceniących szwedzkie wzornictwo, jakość procesu projektowego oraz rekordowo wysoki poziom bezpieczeństwa w realnych sytuacjach drogowych.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy