Reklama

Volkswagen e-Golf z większą baterią

Elektryczna wersja Golfa przejdzie istotne modyfikacje techniczne jeszcze pod koniec roku.

Volkswagen e-Golf, tak jak (niemal) każdy samochód elektryczny, boryka się z problemem niezbyt dużego zasięgu na jednym ładowaniu, co czyni z niego pojazd, który użytkować można niemal wyłącznie w mieście.

Reklama

W przypadku niemieckiego kompaktu, maksymalny dystans, jaki można pokonać, to 190 km, ale to wariant bardzo optymistyczny, niemal niemożliwy do odtworzenia podczas poruszania się po zwykłych drogach.

Dobrą wiadomość dla osób zainteresowanych e-Golfem, przekazał jednak Volkmar Tanneberger, szef działu samochodów elektrycznych w Volkswagenie. Podczas wyścigu Formuły E w Berlinie powiedział on, że model ten otrzyma pod koniec roku szereg modyfikacji.

Najważniejszą z nich, ma być zastosowanie baterii o większej pojemności - 35.8 kWh (obecnie 24,2 kWh). Ma to przełożyć się na zwiększenie zasięgu do 300 km.

Przy okazji e-Golf ma również otrzymać nieco mocniejszy silnik elektryczny. Obecnie napędza go motor rozwijający 115 KM, pozwalający na sprint do 100 km/h w 10,4 s i rozpędzenie auta do 140 km/h.

Miejmy tylko nadzieję, że modyfikacje te nie wpłyną na cenę elektrycznego Volkswagena - obecnie trzeba za niego zapłacić 157 190 zł, co czyni go droższym nawet od 300-konnej wersji R.


INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje