Toyota Corolla Hybrid jako auto dostawcze

Brytyjska Toyota wprowadziła na rynek hybrydową Corollę w wersji dostawczej. Dwuosobowy van z potężnym bagażnikiem zostało zbudowane na bazie Corolli TS Kombi. Corolla Commercial jest produkowana w fabryce w Burnaston – gdzie montowana jest Corolla hatchback i TS Kombi dla całej Europy.

To już kolejny rodzaj nadwozia w rodzinie Corolli. W tym roku do sedana, hatchback i TS Kombi dołączy Corolla Cross - nowy SUV z debiutującą wraz z nim hybrydą piątej generacji pod maską. A tymczasem Brytyjczycy postanowili nie czekać na nowy model z założonymi rękami, tylko wprowadzili kolejny rodzaj nadwozia bestsellera Toyoty.

Corolla z nadwoziem van

Corolla Commercial to pierwszy hybrydowy van w Wielkiej Brytanii. Auto zostało opracowane przez inżynierów fabryki Toyota Manufacturing UK w Burnaston. Jest to adaptacja produkowanej w tej fabryce Corolli TS Kombi. Po usunięciu tylnych siedzeń uzyskano dużą, ustawną i łatwo dostępną przestrzeń bagażową zabezpieczoną wykładziną z tworzywa i oddzieloną kratką. Samochód jeszcze czeka na homologację, ale według wstępnych pomiarów Toyoty bagażnik ma 1 558 mm długości, 952 mm szerokości i 682 mm wysokości. Auto może pociągnąć też przyczepę z hamulcem o masie do 750 kg. Regularny kształt bagażnika Corolli - zarówno w standardowej wersji TS Kombi, jak i w wersji Commercial przygotowanej przez Toyota UK - to efekt wielowahaczowego tylnego zawieszenia, które zostało zaprojektowane specjalnie pod kontem nieingerowania w przestrzeń bagażową.

Reklama

Corolla van - wyposażenie

Corolla Commercial to propozycja dla małych firm, które potrzebują lekkiego samochodu dostawczego o kompaktowych wymiarach, a zależy im na komforcie i właściwościach jezdnych osobowego kompaktu oraz oszczędnym i niskoemisyjnym napędzie. Samochód jest dostępny w jednej, dobrze wyposażonej wersji, zawierającej m.in. system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, Apple Car Play i Android Auto, kamerę cofania, dwustrefową automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele i regulację podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy. Samochód jest też standardowo wyposażony w systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, w tym tempomat adaptacyjny i system utrzymania pasa ruchu.

Auto dostawcze z hybrydą pod maską

Za napęd dostawczej Corolli odpowiada 122-konny układ hybrydowy z silnikiem 1.8 i produkowaną w Polsce przekładnią CVT. Hybrydowa Corolla pozwala sprawnie poruszać się po mieście przy niewielkim zużyciu paliwa, obniżanym przez częste wykorzystywanie bezemisyjnego trybu elektrycznego. Hybrydy Toyoty z napędami czwartej generacji korzystają w mieście wyłącznie z silnika elektrycznego przez 60-70 procent czasu jazdy.

Specjaliści od aut użytkowych

Nowy model dołączył do gamy samochodów użytkowych Toyota Professional. Program Toyota Professional powstał w Polsce, a jego pilotaż został zrealizowany przez Toyota Motor Poland. Doświadczenia Polaków zostały następnie przeniesione na resztę Europy, w tym do Wielkiej Brytanii.

Toyota otworzyła w Polsce kilka salonów Toyota Professional i w planach ma kolejne. Jednocześnie wprowadziła tę markę do wszystkich swoich salonów w postaci wyspecjalizowanych działów do sprzedaży dostawczaków, użytkowych vanów i pick-upów. Chodzi oczywiście o modele Proace i Proace City w wersjach dostawczych i osobowych Verso oraz Hiluxa. Auta te są dostępne z fabrycznymi zabudowami, objętymi 3-letnią gwarancją Toyoty oraz w specjalnych wersjach takich jak Proace Platforma, Proace Mobility i Proace City Mobility dla osób niepełnosprawnych czy dostawczy Proace Electric z bezemisyjnym napędem ładowanym z gniazdka. Fachowcy z sieci Toyota Professional obsłużą klientów flotowych także przy zakupie i obsłudze posprzedażnej samochodów osobowych marki. Muszą mieć zresztą sporo pracy, bo Toyota zajmuje na rynku flotowym pierwsze miejsce, a Corolla jest najczęściej wybieranym samochodem przez polskie firmy.

***

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy