Tymi hybrydami można ciągnąć przyczepę

Możliwości ciągnięcia przyczepy nie są tak oczywiste w przypadku wielu samochodów hybrydowych dostępnych na rynku. Nie jest to jednak problem Toyoty, która rozwija swoje napędy hybrydowe od ponad dwóch dekad i obecnie w jej ofercie jest aż 5 modeli hybrydowych zdolnych pociągnąć większy ładunek – od miejskiego Yarisa po średniej wielkości SUV-a RAV4. Duża w tym zasługa napędu hybrydowego 4. generacji oraz platform TNGA.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Gama hybryd Toyoty przystosowanych do ciągnięcia przyczepy jest bardzo różnorodna. Zalicza się do niej zarówno miejski hatchback Yaris i kompaktowa Corolla we wszystkich trzech odmianach nadwozia, jak i crossover Toyota C-HR oraz średniej wielkości SUV RAV4. Warto wspomnieć, że już w styczniu dołączy do niej zupełna nowość na europejskim rynku - duży hybrydowy SUV Highlander. Modele te, choć tak różne, łączy modułowa architektura TNGA, która zwiększa sztywność nadwozia o około 60% w porównaniu z platformami poprzedniej generacji, obniża środek ciężkości i znacząco poprawia właściwości jezdne oraz stabilność w zakrętach.

Drugi wspólny tych modeli element to napęd hybrydowy 4. generacji, również opracowany w architekturze TNGA, który jest znacznie bardziej kompaktowy i wydajny od poprzednika. Dzięki temu nowe generacje hybryd Toyoty są jednocześnie dynamiczniejsze, bardziej oszczędne i mogą dłużej korzystać wyłącznie z silnika elektrycznego, i to przy wyższych prędkościach.

Tymi hybrydami można ciągnąć przyczepę

Nowy Yaris Hybrid o mocy 116 KM może pociągnąć przyczepę ważącą do 450 kg, przy masie własnej samochodu około 1100 kg i długości zaledwie 3940 mm. Yaris udowadnia, że jeśli ktoś na co dzień porusza się głównie po mieście, a na wakacje jeździ raz czy kilka razy w roku, ten zwinny miejski model w zupełności wystarczy na jego potrzeby. Yaris może pociągnąć zgrabną przyczepkę bagażową lub niewielką łódź. Bagażnik nowego miejskiego hatchbacka Toyoty mieści 286 l i w wersji hybrydowej jest taki sam jak w benzynowej.  
Hybrydowe RAV4 może się pochwalić nie tylko solidną konstrukcją SUV-a, dużymi gabarytami i mocnym napędem hybrydowym 2,5 l, ale także elektrycznym napędem na cztery koła AWD-i – to wszystko składa się na duże możliwości RAV4 jeśli chodzi o ciągnięcie drugiego pojazdu. Przyczepa z hamulcami o masie do 800 kg może jechać za hybrydowym RAV4 z napędem na przód o mocy 218 KM. Napęd na wszystkie koła, który opiera się na dodatkowym silniku elektrycznym przy tylnej osi i zwiększa moc auta do 222 KM, pozwala pociągnąć przyczepę ważącą aż 1650 kg. Auto jest standardowo wyposażone w system stabilizacji toru przyczepy. RAV4 mieści w bagażniku 580 l (do wysokości rolety), bez względu na rodzaj napędu. Przestrzeń tę można powiększyć do 1690 l, składając tylną kanapę. W tym modelu również może się znaleźć bezdotykowo otwierana tylna klapa, która jednak jest standardowo dezaktywowana przy montażu haka holowniczego. Podłoga bagażnika może być podwójna i dwustronna – tak jak w Corolli TS Kombi.  
Prius jest znany jako pierwszy seryjny samochód hybrydowy na świecie, ale tak się składa, że był także pierwszą hybrydą zdolną do ciągnięcia przyczepy. Możliwość ta pojawiła się w Priusie 4. generacji, który wszedł na rynek w 2015 roku. Prius jest wyposażony w demontowany hak holowniczy kompatybilny z wiązką przewodów, do którego można przymocować przyczepę o masie do 725 kg. Bagażnik tego średniej wielkości liftbacka mieści 502 l lub więcej po złożeniu tylnej kanapy.  
Nowy flagowy SUV Toyoty o długości prawie 5 metrów zadebiutuje w Polsce w styczniu przyszłego roku. Ten ogromny samochód z napędem hybrydowym AWD-i w standardzie zapewni dużą przyjemność z jazdy po asfalcie i poza nim, stając się idealnym autem na wakacje. Tym bardziej, że będzie można zaprząc do niego całkiem sporą i wygodną przyczepę kampingową o masie do 2 ton. Highlander również powstał na platformie TNGA i podobnie jak RAV4 wykorzystuje układ hybrydowy z silnikiem 2.5, lecz o mocy podwyższonej do 244 KM. Highlander to samochód 7-osobowy, a bagażnik przy złożonym trzecim rzędzie siedzeń ma pojemność 658 l, zaś po rozłożeniu tylnych oparć mieści 241 l (w obu konfiguracjach pojemność liczona jest do wysokości rolety). Po złożeniu obu rzędów siedzeń z tyłu powstaje ogromny bagażnik z płaską podłogą o pojemności 1909 l do linii dachu. W tym modelu również będzie można zamówić bezdotykowo otwieraną klapę bagażnika.  
Hybrydowa Corolla jest dostępna z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru – o mocy 122 KM lub 184 KM. Auto jest w stanie pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie do 750 kg lub do 450 kg bez hamulca. To sprawia, że można podczepić do kompaktowej Toyoty zarówno przyczepę bagażową czy do przewozu łodzi, jak i niewielką kampingową. W bagażniku Corolla oferuje, w zależności od wersji nadwozia, 361 l w hatchbacku, 471 l w sedanie i 596 l w TS Kombi. Tylna kanapa składa się w proporcji 60:40. Jeśli potrzeba jeszcze więcej miejsca, sedana można doposażyć w specjalnie do tego modelu opracowany bagażnik dachowy z boksem na narty. Natomiast w wersji TS Kombi tylna kanapa składa się automatycznie po pociągnięciu dźwigni, tworząc płaską podłogę. Zmieści się tam nie tylko mnóstwo bagażu, ale także rower. Podłoga bagażnika jest dwustronna – z jednej strony pokryta jest wykładziną, a z drugiej żywicą. Można na niej także zamontować szyny. Co więcej, klapa bagażnika Corolli TS Kombi może się otwierać automatycznie przesunięciem stopy pod tylnym zderzakiem.  
Hybrydowy crossover C-HR jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy ważącej do 750 kg, zarówno z hamulcem, jak i bez. Możliwości auta pod tym względem są takie same bez względu na to, czy wybierzemy hybrydę o mocy 122 KM, czy większą, 184-konną, choć drugi wybór na pewno pozwoli nam podróżować dynamiczniej i szybciej startować spod świateł, nie rezygnując z niskiego spalania. W bagażniku C-HR mieści maksymalnie 377 l, ale przestrzeń tę można powiększyć, składając tylną kanapę w proporcjach 60:40. Klapa bagażnika może się podnosić elektrycznie i otwierać bezdotykowo. 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas