Miejski SUV Toyoty z wyposażeniem premium. Którą wersję wybrać?

Toyota Yaris Cross przebojem zdobywa polski rynek w segmencie B-SUV. Klienci docenili walory nowego, miejskiego crossovera Toyoty, w tym także bogate wyposażenie standardowe. Na szczycie cennika Toyoty Yaris Cross są wersje Adventure i Executive. Sprawdzamy, co oferują i czym się różnią.

Toyota na początku 2022 roku utrzymała pozycję lidera polskiego rynku, a pomogły w tym nie tylko świetne wyniki rejestracji dobrze znanych modeli jak Corolla czy Yaris, ale też rynkowe nowości jak Yaris Cross. W samym styczniu auto było liderem segmentu B-SUV z liczbą 591 zarejestrowanych egzemplarzy. Takie liczby nie dziwią, bo Yaris Cross ma zadatki na prawdziwego bestsellera.

Reklama

Toyota Yaris Cross wykorzystuje platformę GA-B z ostatniej generacji Yarisa, ale oferuje o wiele więcej przestrzeni dla pasażerów. A to wszystko dzięki większym wymiarom od hatchbacka - Yaris Cross jest o 95 mm wyższy, 20 mm szerszy i 240 mm dłuższy. I, jak przystało na reprezentanta klasy SUV, ma także większy prześwit, który wynosi aż 170 mm. A to oznacza, że zjechanie z głównego szlaku jest wykonalne. Yaris Cross ma pojemny bagażnik, który może pomieścić nawet 397 l bagażu. To dlatego auto jest dobrą propozycją dla rodzin.

Za sukcesem crossovera Toyoty stoją też nowoczesne, oszczędne i niskoemisyjne jednostki napędowe. W niezależnych testach magazynu “What Car?" Toyota Yaris Cross okazała się najoszczędniejszym autem. Samochód wyposażony w hybrydowy napęd z silnikiem 1.5 z linii Dynamic Force osiągnął średnie spalanie na poziomie zaledwie 2,3 l/100 km, czyli o ponad dwa litry mniej od deklaracji producenta. Co więcej, Yaris Cross to prawdziwy SUV, bo może być wyposażony w napęd na cztery koła AWD-i, w którym do napędzania tylnej osi służy silnik elektryczny.

Toyota Yaris Cross zdobywa też klientów bogatym wyposażeniem. Już od standardowej wersji Active auto ma m.in. pełen pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense i 8 poduszek powietrznych. Na szczycie cennika Yarisa Cross są wersje Executive i Adventure, które oferują nie tylko wyposażenie z segmentu premium, ale też nadają autu nieco innego charakteru. To co je łączy to wyłącznie hybrydowy napęd - zarówno na przednie koła jak i AWD-i. A co je różni?

Toyota Yaris Cross Executive - elegancki, miejski SUV

Toyota Yaris Cross Executive w aż 13 wersjach kolorystycznych, w tym aż czterech z kontrastującym dachem w pomalowanym na biało. Auto standardowo ma też eleganckie, 18-calowe felgi aluminiowe z oponami w rozmiarze 215/50 R18, a także chromowane wykończenie przedniego grilla. We wnętrzu zastosowano brązową tapicerkę materiałową z elementami skóry w kolorze czarnym i jasną podsufitkę. Zadbano też o komfort kierowcy i pasażerów. Klimatyzacja automatyczna jest dwustrefowa, kierownica ma podgrzewanie, podgrzewane są też przednie fotele. W bagażniku jest dodatkowe gniazdo 12V, w wersji z napędem na przód podwójna podłoga jest dzielona w proporcjach 40:60, zastosowano też zestaw haczyków i pasów do zabezpieczenia bagażu.

Wersja Executive to także jeszcze więcej multimediów. Przed kierowcą znajduje się 7-calowy, kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników, a system multimedialny Toyota Smart Connect obsługiwany jest przy pomocy 9-calowego, dotykowego wyświetlacza. Od tej wersji interfejsy Apple CarPlay i Android Auto łączą się ze smartfonem bezprzewodowo, a auto wyposażone jest też nawigację Connected z czteroletnim pakietem danych oraz możliwość obsługi niektórych funkcji auta przy pomocy aplikacji MyT. Auto w standardzie ma sześć głośników, ale można dokupić pakiet auto z nagłośnieniem od firmy JBL.

Toyota Yaris Cross Adventure - offroadowe znaki szczególne

Yaris Cross Adventure oferuje równie bogate wyposażenie, ale ma bardziej terenowych charakter. Z zewnątrz zdradzają to osłony przedniego i tylnego zderzaka, a także ciemnoszare, 18-calowe felgi aluminiowe o oryginalnym wzorze z oponami w rozmiarze 215/50 R18. Auto występuje też w ośmiu unikalnych, dwukolorowych wersjach malowania - sześć z nich to połączenia z dachem czarnym, a dwa ze złotym. W środku mamy ciemną tapicerkę materiałową z elementami skóry w kolorze czarnym i złotymi przeszyciami oraz czarną podsufitkę. Opcjonalnie można zastosować też dach panoramiczny z ręcznie sterowaną roletą.

Pod względem komfortu i multimediów wersja Adventure może zostać poszerzona za sprawą pakietu VIP, w skład którego wchodzą wyświetlacz HUD, matrycowe światła LED z systemem adaptacyjnych świateł drogowych i automatyczną regulacją świateł głównych, a także elektrycznie unoszoną klapę bagażnika z możliwością bezdotykowego otwierania i zamykania.

***

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy