Mercedes Citan – czystsze silniki i więcej opcji
Mercedes przystosował właśnie swojego małego dostawczaka do normy spalin Euro 6, przy okazji wprowadzając nowe elementy wyposażenia.
Tak jak dotychczas, Citan występuje z silnikiem 1.5 CDI o mocy 75, 90 lub 110 KM. Zwiększył się natomiast maksymalny moment obrotowy każdej z tych jednostek - o 20 Nm (co daje w sumie 200, 220 i 260 Nm).
Każda z tych wersji spełnia teraz normę Euro 6, dzięki drobnym modyfikacjom silnika oraz zastosowaniu katalizatora zasobnikowego, który wychwytuje tlenki azotu ze spalin. Jeśli się zapełni, silnik przez chwilę zaczyna pracować na bogatszej mieszance, co podnosi temperaturę, dzięki czemu tlenki azotu zamieniają się w nieszkodliwe gazy. To rozwiązanie prostsze i tańsze od stosowania układu wykorzystującego AdBlue.
Zmiany dotknęły także wersję benzynową 1.2 turbo - nadal oferuje ona 114 KM, ale ma teraz możliwość chwilowego zwiększenia maksymalnego momentu obrotowego do 205 Nm (standardowo 190 Nm). Opcjonalnie silnik ten można zestawić z dwusprzęgłową skrzynią o sześciu przełożeniach.
Lista dodatkowego wyposażenia rozszerzyła się także o kamerę cofania (w lusterku wstecznym), nawigację satelitarną (z bardzo małym ekranem, o przekątnej 3,5", umieszczonym w radiu o rozmiarze 1DIN), a także przeszklony dach (dwa osobne uchylne panele z przodu i jeden stały nad drugim rzędem siedzeń) oraz podwójną przednią ławkę.