Japońskie hybrydy coraz popularniejsze w Europie
W ubiegłym roku po raz pierwszy sprzedaż hybrydowych modeli Toyoty i Lexusa na Starym Kontynencie przekroczyła barierę 100 tys. egzemplarzy.
Toyota sprzedała w Europie 83 699 hybryd, a Lexus - 25 779. Łączny wynik 109 478 sztuk stanowi 13 proc. europejskiej sprzedaży obu marek i jest o 29 proc. wyższy niż ten osiągnięty w 2011 roku. Swój udział ma w nim jednak odrabianie trudności spowodowanych klęskami żywiołowymi w Japonii w 2011 roku.
W przypadku Lexusa napędem hybrydowym dysponuje aż 9 na 10 sprzedanych na Starym Kontynencie egzemplarzy.
Dla porównania, w USA hybrydy obu marek znalazły w 2012 roku ponad 325 tys. nabywców (15 proc. tamtejszej sprzedaży japońskiego koncernu), a w Polsce - 1104 (5 proc.).
msob