Porównanie: BMW ActiveHybrid 5, Lexus GS 450h

Hybryda BMW zaskakuje słabą skutecznością hamulców, a Lexus skomplikowaną obsługą systemu multimedialnego.
Hybryda BMW zaskakuje słabą skutecznością hamulców, a Lexus skomplikowaną obsługą systemu multimedialnego.Motor
Bez niespodzianek - znakomita jakość wykonania i materiałów, a przy tym nienaganna obsługa. Ekran multimedialny na konsoli środkowej ma wysoką rozdzielczość, a zegary są czytelne.
Bez niespodzianek - znakomita jakość wykonania i materiałów, a przy tym nienaganna obsługa. Ekran multimedialny na konsoli środkowej ma wysoką rozdzielczość, a zegary są czytelne.Motor
Obszyta skórą deska rozdzielcza prezentuje się efektownie. Nad całością góruje ogromny ekran o przekątnej 12,3 cala. Obsługa auta jest łatwa, choć niektóre przyciski zostały ukryte za kierownicą.
Obszyta skórą deska rozdzielcza prezentuje się efektownie. Nad całością góruje ogromny ekran o przekątnej 12,3 cala. Obsługa auta jest łatwa, choć niektóre przyciski zostały ukryte za kierownicą.Motor

BMW ActiveHybrid 5, Lexus GS 450h - porównanie

Mimo, że menu główne systemu multimedialnego BMW różni się graficznie z tym w Lexusie, to także w BMW nudzący się pasażerowie mogą na bieżąco obserwować działanie układu hybrydowego.
Mimo, że menu główne systemu multimedialnego BMW różni się graficznie z tym w Lexusie, to także w BMW nudzący się pasażerowie mogą na bieżąco obserwować działanie układu hybrydowego.Motor
Wykres graficzny pokazuje nie tylko zużycie paliwa, ale też ile procent energii elektrycznej wykorzystywało auto w danym czasie.
Wykres graficzny pokazuje nie tylko zużycie paliwa, ale też ile procent energii elektrycznej wykorzystywało auto w danym czasie.Motor
Hybryda BMW zaskakuje słabą skutecznością hamulców, a Lexus skomplikowaną obsługą systemu multimedialnego.
Hybryda BMW zaskakuje słabą skutecznością hamulców, a Lexus skomplikowaną obsługą systemu multimedialnego.Motor
W jednym z trybów można obserwować na bieżąco działanie układu napędowego.
W jednym z trybów można obserwować na bieżąco działanie układu napędowego.Motor
Z tyłu GS 450h siedzi się wygodnie, a miejsca jest pod dostatkiem. Skórzana tapicerka w odmianie F Sport jest seryjna. Klimatyzacja dla drugiego rzędu nie jest tu oferowana.
Z tyłu GS 450h siedzi się wygodnie, a miejsca jest pod dostatkiem. Skórzana tapicerka w odmianie F Sport jest seryjna. Klimatyzacja dla drugiego rzędu nie jest tu oferowana.Motor
Fotele, regulowane w 16 pozycjach, nie męczą nawet po 1000 km pokonanych bez przerwy.
Fotele, regulowane w 16 pozycjach, nie męczą nawet po 1000 km pokonanych bez przerwy.Motor
Bagażnik Lexusa ma 465 l pojemności i dojazdowe koło zapasowe.
Bagażnik Lexusa ma 465 l pojemności i dojazdowe koło zapasowe.Motor
Ze względu na umieszczenie baterii, brakuje okienka do przewożenia długich przedmiotów.
Ze względu na umieszczenie baterii, brakuje okienka do przewożenia długich przedmiotów.Motor
Benzynowa jednostka V6 o mocy 292 KM.
Benzynowa jednostka V6 o mocy 292 KM.Motor
Po wciśnięciu ikony „zużycie paliwa” wchodzi się w ekran, informujący o wysokości zapotrzebowania na paliwo samochodu w danym dniu. Średnia z 23.07 to 7,6 l/100 km!
Po wciśnięciu ikony „zużycie paliwa” wchodzi się w ekran, informujący o wysokości zapotrzebowania na paliwo samochodu w danym dniu. Średnia z 23.07 to 7,6 l/100 km!Motor
Menu główne wielkiego monitora systemu multimedialnego Lexusa nie jest intuicyjne i wymaga przyzwyczajenia.
Menu główne wielkiego monitora systemu multimedialnego Lexusa nie jest intuicyjne i wymaga przyzwyczajenia.Motor
Joystick Lexusa nie należy do najwygodniejszych rozwiązań.
Joystick Lexusa nie należy do najwygodniejszych rozwiązań.Motor
To pokrętło (wraz z dwoma przyciskami poniżej) służy do wyboru trybu jazdy. Przy jego pomocy wpływa się na układy: napędowy, zawieszenia oraz kierowniczy.
To pokrętło (wraz z dwoma przyciskami poniżej) służy do wyboru trybu jazdy. Przy jego pomocy wpływa się na układy: napędowy, zawieszenia oraz kierowniczy.Motor
Lexus GS 450h F Sport
Lexus GS 450h F SportMotor
Minimalnie mniej miejsca niż w Lexusie, ale dłuższe siedzisko kanapy. Skórzana tapicerka wymaga dopłaty, za to klimatyzacja czterostrefowa to wyposażenie seryjne.
Minimalnie mniej miejsca niż w Lexusie, ale dłuższe siedzisko kanapy. Skórzana tapicerka wymaga dopłaty, za to klimatyzacja czterostrefowa to wyposażenie seryjne.Motor
Komfortowe fotele przednie to opcja za 11 354 zł. Na nich się nie siedzi, w nie się wtapia. Świetne!
Komfortowe fotele przednie to opcja za 11 354 zł. Na nich się nie siedzi, w nie się wtapia. Świetne!Motor
Przycisk do zamykania klapy bagażnika w BMW.
Przycisk do zamykania klapy bagażnika w BMW.Motor
Akumulatory ograniczają przestrzeń do 375 l (to mniej o 145 l niż w zwykłej „piątce”), a koła zapasowego brak.
Akumulatory ograniczają przestrzeń do 375 l (to mniej o 145 l niż w zwykłej „piątce”), a koła zapasowego brak.Motor
Do pary z silnikiem elektrycznym, pod maską pracuje 3-litrowa turbodoładowana jednostka napędowa o mocy 306 KM.
Do pary z silnikiem elektrycznym, pod maską pracuje 3-litrowa turbodoładowana jednostka napędowa o mocy 306 KM.Motor
BMW ActiveHybrid 5
BMW ActiveHybrid 5Motor
Tymi przyciskami wpływa się na pracę silnika, układu kierowniczego i zawieszenia oraz skrzyni biegów. Jest pięć trybów, a różnica między nimi - bardzo wyraźna.
Tymi przyciskami wpływa się na pracę silnika, układu kierowniczego i zawieszenia oraz skrzyni biegów. Jest pięć trybów, a różnica między nimi - bardzo wyraźna.Motor
Pokrętło wraz z przyciskami systemu iDrive działają wzorowo.
Pokrętło wraz z przyciskami systemu iDrive działają wzorowo.Motor
BMW ma lepszą dynamikę, Lexus z kolei, jak na 345 KM, imponuje swoim skromnym zużyciem paliwa.
BMW ma lepszą dynamikę, Lexus z kolei, jak na 345 KM, imponuje swoim skromnym zużyciem paliwa.Motor
BMW ActiveHybrid 5: bez niespodzianek - znakomita jakość wykonania i materiałów, a przy tym nienaganna obsługa. Ekran multimedialny na konsoli środkowej ma wysoką rozdzielczość, a zegary są czytelne.
BMW ActiveHybrid 5: bez niespodzianek - znakomita jakość wykonania i materiałów, a przy tym nienaganna obsługa. Ekran multimedialny na konsoli środkowej ma wysoką rozdzielczość, a zegary są czytelne.Motor
Menu główne systemu multimedialnego BMW to wzór czytelności i przejrzystości.
Menu główne systemu multimedialnego BMW to wzór czytelności i przejrzystości.Motor
Lexus GS 450h F Sport: obszyta skórą deska rozdzielcza prezentuje się efektownie. Nad całością góruje ogromny ekran o przekątnej 12,3 cala. Obsługa auta jest łatwa, choć niektóre przyciski zostały ukryte za kierownicą.
Lexus GS 450h F Sport: obszyta skórą deska rozdzielcza prezentuje się efektownie. Nad całością góruje ogromny ekran o przekątnej 12,3 cala. Obsługa auta jest łatwa, choć niektóre przyciski zostały ukryte za kierownicą.Motor
Lexus GS 450h F Sport
Lexus GS 450h F SportMotor
BMW ActiveHybrid 5
BMW ActiveHybrid 5Motor

Dane techniczne: BMW ActiveHybrid 5, Lexus GS 450h

Dane techniczne
BMW ActiveHybrid 5
LEXUS GS 450h F Sport
Silnik
benz. turbo/elektryczny
benzynowy/elektryczny
Pojemność skokowa
2968 cm3
3456 cm3
Układ cylindrów/zawory
R6/24
V6/24
Układ
wzdłużny
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
wtrysk 4D-S*
Moc maksymalna (silnik benz.)
306 KM/5800
292 KM/6000
Maks. moment obrotowy (benz.)
400 Nm/1200
352 Nm/4500
Moc maksymalna (silnik elektr.)
55 KM
200 KM
Maks. moment obrotowy (elektr.)
210 Nm
275 Nm
Moc łączna (benzynowy+elektr.)
340 KM
345 KM
Napęd
tylny
tylny
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
aut./bezstopniowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.went
tarcz. went./tarcz.went
Zawieszenie przednie
wielowahaczowe
wielowahaczowe
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1850/550 kg
1825/500 kg
Średnica zawracania
11,9 m
10,6 m
Pojemność bagażnika
375 l
465 l
Pojemność zbiornika paliwa
67 l (Pb 95)
66 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
490/186/146 cm
485/184/145 cm
Rozstaw osi
297 cm
285 cm
Opony (przód; tył)
245/45 R18; 245/45 R18
235/40 R19; 265/35 R19
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,9 s
5,9 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
6,1/6,8/7,3
b.d./b.d./6,2
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,0 s
6,4 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
40,8 m
37,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
41,0 m
38,3 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,3 dB
64,7 dB
Zużycie paliwa
(miasto/trasa w l/100 km)
8,2/8,7
6,2/7,3
Rzeczywisty zasięg
793 km
978 km
* wtrysk bezpośredni i pośredni