Frankfurt 2013 - Peugeot 3008 po liftingu
Podczas wrześniowej wystawy we Frankfurcie zadebiutuje odświeżony Peugeot 3008. Auto upodobni się do nowych modeli francuskiego producenta.
![Peugeot 3008 to kompaktowy crossover. Od chwili premiery w maju 2009 roku model znalazł na całym świecie ponad 500 tys. nabywców.](https://i.iplsc.com/0002H9ORP4I8MHKC-C322-F4.webp)
Z przodu Peugeot 3008 wygląda teraz bardziej szlachetnie. Wlot powietrza i światła przeciwmgłowe w chromowanej oprawie sąsiadują z przyciemnianymi kloszami głównych lamp oraz żebrowaną, matową listwą ochronną przedniego zderzaka. Nowe są także wzory obręczy kół o średnicy od 16 do 18 cali, odcienie lakieru i układ tylnych świateł, przypominający nocą ślady kocich pazurów.
![](https://i.iplsc.com/0001V4HG2XISH0IN-C322-F4.webp)
W kabinie Francuzi dodali więcej metalizowanych okładzin i nowe wzory tapicerki do wyboru. Lista wyposażenia obejmuje m.in. tempomat z funkcją ostrzegania o przeszkodach, asystent parkowania oraz wyświetlacz typu HUD - plastikowa płytka przed przednią szybą informuje kierowcę o najważniejszych parametrach jazdy.
Peugeot 3008 oferowany będzie z trzema 1,6-litrowymi jednostkami benzynowymi (wolnossąca o mocy 120 KM i turbodoładowane - 155 i 163 KM) oraz trzema turbodieslami. Najsłabszy ma pojemność 1,6 litra i generuje moc 115 KM, a dwa mocniejsze, 2-litrowe, osiągają 150 oraz 163 KM.
Na szczycie gamy znajduje się hybrydowy wariant HYbrid 4 z 200-konnym zespołem napędowym, złożonym z silnika wysokoprężnego 2.0 (163 KM) i jednostki elektrycznej (37 KM). Według producenta zużywa on średnio jedynie 3,4 l/100 km. Co ciekawe, na hybrydę decyduje się ponad 10 proc. nabywców 3008.
Model nadal nie jest dostępny z napędem na obie osie. Zamiast tego Peugeot proponuje układ Grip Control - rozbudowany system kontroli trakcji, połączony z oponami błotno-śniegowymi. W razie uślizgu może on przyhamować koło o słabszej przyczepności, imitując działanie blokady mechanizmu różnicowego.
Dodatkowo, 3008 z 2-litrowym turbodieslem wyposażone są w Dynamic Rolling Control - hydrauliczny system wyrównywania płynu w tylnych amortyzatorach, połączonych dodatkowym modułem z tłokiem i komorą kompensacyjną. Ma to chronić przed nerwowym zachowaniem w zakrętach, a przy okazji zwiększać komfort jazdy.
Peugeot 3008 po liftingu
Peugeot 3008 (2014)
![](https://i.iplsc.com/0002H9I25AY4LOM3-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0002H9I1S46I3V7C-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0002H9I02M1BE4CE-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0002H9HZEEV8IVWY-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0002H9HYR5FN2BGC-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0002H9HXW63WEBAL-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0002H9HW0RW9L76B-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0002H9HVLHO0YS6E-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0002H9HUJUMK1HCA-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0002H9HTY9CYVJ3Q-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0002H9HSEESSMRYJ-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0002H9HREU41RRJH-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0002H9HQY9GKFFXE-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0002H9HPDF0S0KUK-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0002H9HOE24GV4V6-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0002H9HNBE4DJMJU-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0002H9HMISI8J3QJ-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0002H9HLWL9HQ8WY-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0002H9HKJW1CPHB6-C322-F4.webp)
msob