Flagowy Cadillac w drodze
Będzie oferowany także w Europie, a inspirację dla jego designu mają stanowić prototypy Ciel i Elmiraj.
Powołując się na źródła w samym Cadillacu, amerykańscy dziennikarze motoryzacyjni podają, że nowa flagowa limuzyna Cadillaca - prawdopodobnie o oznaczeniu LTS - zostanie zaprezentowana jeszcze w 2014 roku, a poza Ameryką Północną będzie oferowana także na Starym Kontynencie.
Dla Cadillaca to ważny projekt - ostatnia luksusowa limuzyna z tylnym napędem, Fleetwood, zniknęła z oferty tej marki w 1996 roku (fot. z prawej; do 1999 produkował ją zewnętrzny wytwórca nadwozi, firma Superior). W gamie pozostał jedynie przednionapędowy model de Ville, którego tradycje kontynuował później DTS, a obecnie - XTS.
LTS, podobnie jak Fleetwood, otrzyma tylny napęd, a do jego napędu posłuży prawdopodobnie podwójnie turbodoładowana V-szóstka o pojemności 3,6 litra, znana już z CTS-a. Amerykanie mają nadzieję, że model przywróci Cadillacowi wizerunek producenta zdolnego konkurować z Mercedesem, BMW i Lexusem. Jego sprzedaż w USA spadła w tym roku o 2 proc., po raz pierwszy poniżej wyników Audi, podczas gdy rywale notują regularne, niekiedy dwucyfrowe wzrosty. Cytowani przez Bloomberga analitycy zauważają, że im bliżej Cadillacowi do jakościowego poziomu niemieckiej konkurencji, tym trudniej walczyć mu o klientów - zwłaszcza w przypadku ATS-a, który "obrywa" również ze strony mniejszych sedanów, Audi A3 i Mercedesa CLA. Jednocześnie wymiera pokolenie Amerykanów, dla których były to samochody premium pierwszego wyboru.
Za sprawą dobrych wyników w Chinach Cadillac nie ma jednak większych powodów do zmartwień. "Odmłodzone" logo (czytaj więcej: ATS - pierwszy bez korony), odświeżone modele ATS i CTS oraz nowy Escalade mają głównie na celu wzmocnienie pozycji na rodzimym, amerykańskim rynku. Przypomnijmy, że zgodnie z planami koncernu General Motors, właściciela tej marki, pod koniec br. marka wróci ona do oferty na Starym Kontynencie.
msob