BMW serii 1 - debiutuje trzecia generacja

Nowa seria 1 to nie tylko świeża stylistyka i nowe wnętrze, ale także zupełnie nowa platforma oraz technologie.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, nowa seria 1 powstała na płycie podłogowej wykorzystywanej w modelach Mini. Oznacza to napęd na przednie koła oraz opcjonalny, dołączany układ 4x4. Według przedstawicieli BMW bardzo niewielu klientów doceniało fakt, że pierwsze dwie odsłony "jedynki" miały napęd na tylną oś, co stawiało pod znakiem zapytania sens stosowania go.

Teraz stawiając na napęd przedni i najwyżej czterocylindrowe silniki umieszczone poprzecznie, nowa seria 1 ma być zauważalnie bardziej przestronna i praktyczna. Auto mierzy 4319 mm, a jego rozstaw osi to 2670 mm (odpowiednio o 5 i 20 mm mniej, niż poprzednik), a mimo tego ma zapewniać więcej miejsca dla podróżnych oraz ich bagażu (kufer ma teraz 380 l, więc o 20 l więcej).

Reklama

Stylistycznie trudno mówić o zaskoczeniu - zarówno przedni jak i tylny pas stanowią kompaktową interpretację obecnej linii stylistycznej BMW. To samo tyczy się wnętrza, gdzie znajdziemy te same elementy co w większych modelach, takie jak wirtualne zegary, system multimedialny, czy niewielki i obsługiwany (nie do końca wygodnymi) małymi przyciskami panel klimatyzacji. Ułatwieniem dla kierowcy ma być natomiast obsługa głosowa aktywowana hasłem "Hej, BMW", rozumiejąca polecenia wydawane naturalnym językiem.

Gama silnikowa serii 1 już na wstępie jest bardzo szeroka - obejmuje jednostki o mocach od 116 KM do 306 KM (w usportowionej odmianie M135i). W zależności od wersji, dokupić można 8-biegową automatyczną przekładnię oraz napęd xDrive.

A co z przyjemnością z jazdy? Inżynierowie BMW uspokajają, że fani szybkiego pokonywania zakrętów nadal mogą interesować się tym modelem. Poza odpowiednim zestrojeniem układu jezdnego i kierowniczego, auto wyposażono w system ARB, znany z modelu i3s. Jest to wyjątkowo szybko działający układ stabilizacji toru jazdy, który ma zmniejszać podsterowność. Współpracuje on z systemem BMW Performance Control, który z kolei używa hamulców, aby poprawić tor jazdy w zakręcie. Efektem ma być zachowanie bardzo zbliżone do aut z napędem na tylne koła.

Po raz pierwszy nowe BMW serii 1 będzie można zobaczyć w BMW Welt w Monachium, między 25 i 27 czerwca. Rynkowa premiera została zaplanowana na 28 września.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy