Reklama

Już w sobotę 38. Rajd Polskie Safari. Kto wygra w pucharze Dacia Duster Elf Cup?

Duster to nie tylko najchętniej wybierany przez polskich kierowców suv. Dzięki imprezom z serii Dacia Duster Elf Cup samochód ten robi też błyskotliwą karierę w sportach motorowych.

Dowodem na to może być trzecia runda tegorocznej rywalizacji kierowców Dustera - 38. Rajd Polskie Safari. Impreza, podobnie jak przed rokiem, odbędzie się w malowniczych okolicach Przasnysza. Rywalizacja rozpocznie się już w najbliższą sobotę - 4 sierpnia. Ceremonia startu, która odbędzie się na przasnyskim rynku, zaplanowana została na godzinę 17. Następnie, na terenie pobliskiej żwirowni "Inter-Bor", fani terenowych zmagań będą mogli podziwiać widowiskowy prolog.

Reklama

Tego samego dnia wieczorem, na rynku w Przasnyszu, odbędzie się również wybór pozycji startowych. Kibice będą więc mieli okazję do porozmawiania z uczestnikami zawodów.

W niedzielę, 5 sierpnia, do przejechania jest w sumie sześć prób - dwie pętle po trzy odcinki. Łącznie OS-y liczyć będą około 224 kilometrów. Rajd obędzie się w obsadzie międzynarodowej - jest bowiem Rundą  Mistrzostw Europy FIA-CEZ. To również 3. runda Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych, Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych oraz Pucharu Polski w Rajdach Baja.

Organizatorem 38. Rajdu Polskie Safari jest Automobilklub Polski. W jego blisko 109-letniej działalności rajdy terenowe stanowiły ważny rozdział. Przed II wojną światową zawodami zainteresowane było także wojsko. W 1938 roku zorganizowany został rajd w Puszczy Kampinoskiej, który był wówczas ogromnym wydarzeniem. Po wojnie z inicjatywy członka Automobilklub Polski - Pawła Tetera - zorganizowany został w 1973 roku pierwszy Rajd Polskie Safari.

Na połączonej liście mistrzostw FIA CEZ, RMPST, CR i RPPST znajduje się 28 załóg. Najwyższy numer startowy otrzymali Miroslav Zapletal i Bartosz Momot (F150 Evo). Czech jest utytułowanym kierowcą, regularnie startuje w najpoważniejszych imprezach światowych. W tym sezonie rywalizuje w Pucharze Świata FIA z Kubą Przygońskim (Automobilklub Polski), w klasyfikacji mistrzostw Polski jest obecnie na trzecim miejscu.

"Dwójkę" otrzymali aktualni liderzy klasyfikacji RMPST, Michał Małuszyński i Julita Małuszyńska (Mini All4Racing), a "trójkę" - inna nasza "eksportowa" załoga Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz (Toyota Hilux). Barw Automobilklubu Polski bronić będą: Tomasz Piec (Toyota Land Cruiser) - lider mistrzostw Polski w grupie T2, Rebeka Jankowska i Grzegorz Jankowski (Mitsubishi Pajero), Tomasz Baranowski i Grzegorz Konczak (Toyota Land Cruiser) oraz pilotująca Krzysztofa Bieguna - Aleksandra Kujawa (Mitsubishi Pajero). Z załóg UTV najwyższy numer (124) otrzymali Mirosław Stocerz i Rafał Marton (Can Am Maverick X3). 

W Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych (26 pojazdów) najwyższy numer startowy - 201 otrzymali Janusz Ellert i Tomasz Kwaśniewski (Toyota Land Cruiser). Kolejne miejsca w tabeli zgłoszeń zajmują: Michał Goleniewski i Marcin Michalski (SAM MRT 09 BMW Sport), Danne Carsten z Niemiec i Radosław Bomba (Toyota FJ Cruiser), Tomasz Gołka i Błażej Górka (Jeep Wrangler) oraz Ewa Seroczyńska i Grzegorz Komar (Mitsubishi Montero).

Krzysztof Wicentowicz (Automobilklub Polski) i Bartłomiej Boba (Automobilklub Krakowski) - liderzy w Dacia Duster Elf Cup otrzymali numer "9", a kolejna pucharowa załoga DDEC - Konrad Sznajder i Tomasz Mroczek (A. Polski) - "10". W sumie zgłoszonych jest dziewięć Dacii. W stracie DDEC  pojawi się także załoga Interii: Jacek Jurecki - Marek Wicher.

Wśród czterech pojazdów Grupy S3/UTV T przewodzą Dariusz Szor i Andrzej Wieczorek z numerem "224". W 3. rundzie Pucharu Polski w Rajdach Baja z numerem 1 pojedzie Marcin Miśniakiewicz (KTM EXC-F 450), z "dwójką" - Tomasz Dąbrowski (KTM EXC EFI 350 EXC-F), a z "trójką" - Jacek Bartoszek (KTM EXC-F 350). Na liście znajduje się 19 kierowców reprezentujących Polskę, Niemcy i Czechy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje