W Zgorzelcu powstała pierwsza polska platforma dla pojazdów elektrycznych

Projekt plaftormy dla elektrycznych pojazdów dostawczych Innovation AG ze Zgorzelca
Projekt plaftormy dla elektrycznych pojazdów dostawczych Innovation AG ze Zgorzelca.

Spis treści:

  1. Co to jest platforma dla samochodu?
  2. Innovation AG - setki tysięcy kilometrów na prądzie
  3. e-Van z NCBiR - prawdziwy polski samochód elektryczny
  4. ORZEŁ czyli polska platforma dla samochodów elektrycznych ze Zgorzelca
  5. W Zgorzelcu dokonali niemożliwego?
  6. Na czym polega unikalność platformy EAGLE?
  7. Firma ze Zgorzelca zawstydziła Toyotę i Volkswagena. Polak ciągle potrafi
  8. Platformą ze Zgorzelca zelektryfikuje Bliski Wschód? Działają lokalnie, myślą globalnie

Co to jest platforma dla samochodu?

Zobacz również:

    Innovation AG - setki tysięcy kilometrów na prądzie

    Sokół 4x4 z Innovation AG
    Sokół 4x4 z Innovation AG.

    Zobacz również:

      e-Van z NCBiR - prawdziwy polski samochód elektryczny

      Jeden z pojazdów dostawczych przerobionych na napęd elektryczny w Innovation AG
      Jeden z pojazdów dostawczych przerobionych na napęd elektryczny w Innovation AG.
      Zaprojektowaliśmy całkowicie nowe auto, z własną ramą, własną kabiną i własnym zawieszaniem. Nasi konstruktorzy opracowali też autorski system zarządzania pojazdem. Można powiedzieć, że polski startup z tłem rajdowym i klastrowym, przy wsparciu NCBiR, stworzył projekt gotowy do komercjalizacji - tłumaczy w rozmowie z Interią Albert Grysczuk prezes Innovation AG.
      e-VAN według projektu Innovation AG. .

      ORZEŁ czyli polska platforma dla samochodów elektrycznych ze Zgorzelca

      Prace nad stworzeniem platformy EAGLE - fot. Innovation AG
      Prace nad stworzeniem platformy EAGLE - fot. Innovation AG.
      Projekt zawieszenia osi przedniej z wykorzystaniem platformy Innovation AG
      Projekt zawieszenia osi przedniej z wykorzystaniem platformy Innovation AG .
      • Electric - platforma jest przeznaczona dla elektrycznych vanów i pozwala na zamontowanie baterii o pojemności od 60 do 110 kwh. Pojazdy na platformie Innovation AG mają być wyposażone w technologie vehicle-to-grid (V2G), vehicle-to-vehicle (V2V) oraz vehicle-to-infrastracture (V2I), które pozwalają na oddanie przez pojazd energii do domu, innego pojazdu lub nawet wymianę danych z infrastrukturą drogową - sygnalizacją świetlną i informacją o natężeniu ruchu.
      • Automotive - platforma obecnie przeznaczona jest dla pojazdów dostawczych z kategorii N1 o napędzie na przednią oś. Została jednak zaprojektowana w taki sposób, by można ją było stosować w cięższych pojazdach z kategorii N2 oraz z napędem 4x4.
      • General - uniwersalna konstrukcja pozwala na zbudowanie na niej dowolnego pojazdu zadaniowego. Poza standardowym vanem, na platformie Innovation AG może powstać nadwozie karetki, straży pożarnej, samochodu policyjnego, a nawet otwarta zabudowa z dźwigiem.
      • Light - platforma wyróżnia się wyjątkowo niską masa własną ramy, której konstrukcja została opatentowana. Wpłynęło to bezpośrednio na uzyskanie niespotykanego w klasie N1 zasięgu z pełnym załadunkiem - ponad 300 km, na jednym ładowaniu. 
      • E-platform - oznacza zastosowanie najnowszych inteligentnych technologii, jak wspomniany już system EVACT oraz takich rozwiązań jak odwracalna pompa ciepła, chłodząca w lato i ogrzewająca pojazd zimą (HVAC ang. heating, ventilation, air conditioning) 

      W Zgorzelcu dokonali niemożliwego?

      Budowa e-van w oparciu o platformę opracowaną przez Innovation AG / fot. Innovation AG
      Budowa e-van w oparciu o platformę opracowaną przez Innovation AG / fot. Innovation AG.
      • podwozie,
      • układ hamulcowy,
      • układ napędowy,
      • układ kierowniczy,
      • zawieszenie.

      Na czym polega unikalność platformy EAGLE?

      Projekt platformy dla elektrycznych samochodów dostawczych projektu Innovation AG / fot. Innovation AG
      Projekt platformy dla elektrycznych samochodów dostawczych projektu Innovation AG / fot. Innovation AG.
      Zatrudniliśmy najlepszych inżynierów, ale też odbyliśmy mnóstwo konsultacji, by użyć kluczowej wiedzy z różnych zakątków Polski i Europy. Mieliśmy wiele interakcji, ale większość pracy odbyła się w Polsce
      przekonuje w rozmowie z Interią Albert Gryszczuk - prezes Innovation AG ze Zgorzelca
      e-VAN według projektu Innovation AG.
      Mamy już plan na modernizację architektury oraz głowy pełne pomysłów na kolejne modele elektrycznych aut zadaniowych. Już teraz bardzo dużo daje nam współpraca z branżą kurierską, czy też doświadczenie czerpane z wcześniejszych komercyjnych projektów, związanych z ekokonwersją, np. elektryczny samochód terenowy - Sokół 4x4.
      dodaje Gryszczuk

      Firma ze Zgorzelca zawstydziła Toyotę i Volkswagena. Polak ciągle potrafi

      Budowa prototypu w oparciu o platformę Innovation AG / fot. innovation AG
      Budowa prototypu w oparciu o platformę Innovation AG / fot. innovation AG.
      Budowa jeżdzącego prototypu w oparciu o projekt plaftormy Innovation AG / fot. innovation AG
      Budowa jeżdzącego prototypu w oparciu o projekt plaftormy Innovation AG / fot. innovation AG.

      Platformą ze Zgorzelca zelektryfikuje Bliski Wschód? Działają lokalnie, myślą globalnie

      Platforma Innovation AG to prawdziwy game-changer. Daje ona możliwość uruchomienia produkcji polskich e-vanów od zaraz. Bez potrzeby kontraktowania zagranicznych dostawców i partnerów. Co więcej, rynek elektrycznych aut dostawczych jest wciąż mniej konkurencyjny niż elektryków osobowych, a parametry gwarantowane przez EAGLE pozwalają na osiągniecie sukcesu komercyjnego przez auta na niej zbudowane
      przekonuje Albert Gryszczuk z Innovation AG
      Budowa jednego z prototypów w oparciu o platformę Innovation AG / innovation AG
      Budowa jednego z prototypów w oparciu o platformę Innovation AG / innovation AG.
      Budowa prototypu w oparciu o platformę Innovation AG / fot. Innovation AG
      Budowa prototypu w oparciu o platformę Innovation AG / fot. Innovation AG.
      Nowy Ford Explorer oraz walka Niemiec o auta spalinowe. Moto Flesz odc. 83INTERIA.PL