Volkswagen ID.3 przebojem. Ile tych samochodów elektrycznych jeździ w Polsce?
Model ID.3 okazał się sukcesem marki Volkswagen. Tak wynika z danych sprzedażowych po roku od premiery tego samochodu elektrycznego.
Do końca września 2021 roku Volkswagena ID.3 zamówiło w Europie ponad 144 tys. osób. Dla producenta niezwykle istotne jest pozyskanie nowych klientów i ID.3 to właśnie robi - 50 procent osób, które zamówiły ten model nie jeździło wcześniej Volkswagenem. To ponadprzeciętny wynik.
Dla porównania - średnia grupa klientów, którzy pierwszy raz wybrali Volkswagena dla innych modeli marki, wynosi około 36 procent. W pierwszej połowie 2021 r. duży popyt na ID.3 i ID.4 sprawił, że Volkswagen w bardzo krótkim czasie stał się liderem rynku samochodów elektrycznych w Europie.
Volkswagen ID.3 - sukces w Europie
W sierpniu ID.3 był najpopularniejszym elektrycznym samochodem na wielu rynkach, m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Austrii i Szwajcarii. W oparciu o dane na temat rejestracji nowych samochodów, ID.3 zajął w sierpniu pierwsze miejsce w Europie Zachodniej wśród samochodów elektrycznych.
Volkswagen ID.3 1st
W celu zaspokojenia dużego popytu z linii produkcyjnych w Zwickau i Dreźnie codziennie zjeżdża około 1200 egzemplarzy tego modelu, a zakład w Zwickau pracuje na trzy zmiany na obydwu liniach produkcyjnych (co swoją drogą jest ciekawe, wobec światowego kryzysu na rynku półprzewodników; świadczy o wysokim priorytecie dla aut elektrycznych, VW woli wstrzymać produkcję aut spalinowych, ale utrzymać - elektrycznych). Ponadto, w Anting w Chinach ruszyła produkcja na rynek lokalny - na rynku chińskim auto pojawi się jesienią tego roku.
Volkswagen ID.3 - sprzedaż w Polsce
W Polsce od września 2020 roku do dziś na drogach pojawiło się 375 egzemplarzy ID.3. W skali Europy to śladowa ilość, ale taka jest specyfika polskiego rynku - Polaków po prostu nie stać na nowe samochody, dodatkowo raczkująca infrastruktura, nie zachęca do kupowania aut na prąd.
Volkswagen ID.3 1st na polskich drogach
Volkswagen przeprowadził niedawno ankietę wśród klientów ID.3 w Niemczech na temat powodów zakupu i sposobu eksploatacji auta. Głównymi kryteriami zakupu lub leasingu ID.3 okazały się przyjazność dla środowiska (60 procent) i innowacyjność technologiczna (51 procent). Kolejnym ważnym kryterium dla klientów było bardzo dobre wsparcie, które zapewnia rozbudowana sieć dealerów i serwisów Volkswagena. Dla prawie 80 procent niemieckich klientów ID.3 jest najczęściej używanym samochodem w gospodarstwie domowym.