Samochody elektryczne

Rządowa instytucja kupiła elektryczne auta, o których mało kto słyszał

Zagadka wreszcie została rozstrzygnięta. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznaczy kilka milionów złotych na zakup 33 nowych elektrycznych SUV-ów. Auta zasilą flotę Polskich Parków Narodowych w całym kraju. Jakiej są marki? Polacy dobrze ją znają, ale mówi się o niej coraz rzadziej.

Przetarg na zakup nowych samochodów, zorganizowany przez NFOŚiGW, dobiegł końca. Rezultat? Dla wielu może być zaskoczeniem, bo o samochodach tej marki mówi się przy stole coraz rzadziej, choć kiedyś było inaczej - będziecie w szoku!

Polskie Parki Narodowe zasilą elektryczne SUV-y

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wybrał najlepszą ofertę na 33 elektryczne SUV-y. Marka, która zaproponowała najlepsze warunki,wielu kojarzy się z dzielnością poza asfaltowymi drogami, napędem na wszystkie koła i gwiazdami. Polskie Parki Narodowe będą się bowiem wozić bezszelestnymi Subaru Solterra. Z bliźniaczą Toyotą bZ4X mieliśmy okazję poznać się już nieco bliżej.

Reklama

Wybrali elektryka spod znaku Plejad. Co oferuje?

W przeciwieństwie do Toyoty bZ4X, wybrane w przetargu Subaru Solterra jest dostępne na polskim rynku wyłącznie w wersji z napędem na wszystkie koła. Oznacza to więc, że na każdej osi pracuje silnik o mocy 80 kW (109 KM), a więc moc układu to 218 KM i 336 Nm. Pierwsza “setka" pojawia się po 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie to 160 km/h. Litowo-jonowy akumulator o pojemności 71,4 kWh pozwala - w zależności od wersji wyposażenia - na przejechanie od 414 do 465 km wg. WLTP.

Czy ten samochód poradzi sobie w terenie?

Elektryk spod znaku Plejad sprawdzi się rzecz jasna w mieście, ale nie tylko. Fundusz zdecydował się na ten samochód biorąc pod uwagę również jego zdolności w terenie. Subaru Solterra ma bowiem dedykowany tryb do jazdy po bezdrożach, śniegu i błocie (XMODE) i  prześwit na poziomie 210 mm. To jednak nie wszystko, bowiem Solterra, za sprawą krótkich zwisów, może się pochwalić całkiem niezłymi kątami - natarcia (17,7), zejścia (25,4) i rampowym (18,2).

Ile fundusz zapłacił za elektryczne SUV-y?

Ceny Subaru Solterra startują w Polsce od ok. 223 tys. złotych (50 tys. euro). Tyle trzeba zapłacić za wariant z napędem na wszystkie koła w wersji “Comfort". Jeżeli więc Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej kupił auta po stawce rynkowej, ta inwestycja pochłonęła nieco prawie 7,4 mln złotych.

Do których parków trafią nowe auta?

Zgodnie z tym, co przekazał auto.dziennik.pl, SUV-y trafią do 17 Parków Narodowych w kraju. Najwięcej egzemplarzy zasili flotę Kampinoskiego Parku Narodowego oraz Parku Narodowego Gór Stołowych - te instytucje dostaną po cztery egzemplarze.

  • Babiogórski Park Narodowy (1 szt.)
  • Biebrzański Park Narodowy (2 szt.)
  • Bieszczadzki Park Narodowy (1 szt.)
  • Park Narodowy Gór Stołowych (4 szt.)
  • Gorczański Park Narodowy (2 szt.)
  • Kampinoski Park Narodowy (4 szt.)
  • Karkonoski Park Narodowy (2 szt.)
  • Magurski Park Narodowy (4 szt.)
  • Pieniński Park Narodowy (1 szt.)
  • Poleski Park Narodowy (1 szt.)
  • Roztoczański Park Narodowy (2 szt.)
  • Słowiński Park Narodowy (2 szt.)
  • Świętokrzyski Park Narodowy (1 szt.)
  • Tatrzański Park Narodowy (2 szt.)
  • Park Narodowy "Ujście Warty" (1 szt.)
  • Wielkopolski Park Narodowy (2 szt.)
  • Wigierski Park Narodowy (1 szt.)
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Subaru | Subaru Solterra | elektryki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy