Dongfeng Box wjeżdża do sprzedaży. Ma spory zasięg i kosztuje 100 tys. zł
Chiński koncern Dongfeng rozpoczął sprzedaż taniego samochodu elektrycznego. Model Box, który stawi czoła miejskim nowościom Stellantis, oferuje spory zasięg, a jego ceny zaczynają się od niecałych 100 tys. zł. Póki co auto jest dostępne tylko na dwóch rynkach Starego Kontynentu.
Chińczycy wprowadzają na Stary Kontynent mały samochód elektryczny. Model Box to miejski hatchback, który będzie bezpośrednią konkurencją dla Citroena e-C3 oraz Fiata Grande Panda. Sprzedaż ruszyła w Szwajcarii i w Norwegii, ale już wkrótce koncern Dongfeng zamierza otworzyć się na kolejne rynki. Co wiemy o tym modelu?
Dongfeng Box to elektryczny miejski samochód mierzący 4,03 m długości, 1,81 m szerokości i 1,57 m wysokości, a pojemność jego bagażnika wynosi od 326 do 945 litrów. Samochód jest wyposażony w litowo-żelazowo-fosforanowy akumulator o 42,3 kWh, który zapewnia 310 km zasięgu w cyklu WLTP. Silnik zamontowany przy przedniej osi generuje moc 95 kM (70 kW) i 160 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna to 140 km/h.
W kabinie modelu Box znajduje się 5-calowy zestaw cyfrowych wskaźników oraz większy, 12,8-calowy wyświetlacz dotykowy systemu info-rozrywki. Miejski elektryk ma także automatyczną klimatyzację, bezramkowe lusterko wsteczne, system kamer 360 stopni, 6 głośników, wielofunkcyjną kierownicę oraz oświetlenie nastrojowe z 32 kolorami do wyboru. Samochód jest także wyposażony w masę systemów bezpieczeństwa i asystujących kierowcę.
Na obecną chwilę model Box można zamawiać w Szwajcarii oraz w Norwegii. Auto jest dostępne w czterech wariantach kolorystycznych - niebieskim “Ocean Eyes", fioletowym “Lavender Haze", srebrnym “Vanilla Frost" oraz żółto-zielonym “Electric Lemon". W każdym wydaniu dach oraz lusterka są białe. Na rynku szwajcarskim samochód został wyceniony na kwotę 21 990 franków szwajcarskich (CHF), co w przeliczeniu na złotówki daje niecałe 100 tys. zł. Z kolei w Norwegii auto debiutuje pod nazwą Nammi Box, a jego ceny zaczynają się od 189 tys. koron.
Kiedy auto pojawi się na innych rynkach? Jak podaje Reuters, Donfeng prowadzi już rozmowy z włoskim rządem, aby to właśnie w tamtejszych zakładach rozpocząć europejską produkcję modelu Box. W ten sposób chiński gigant uniknąłby wysokich ceł importowych, które Unia Europejska nałożyła na pojazdy elektryczne wyprodukowane w Chinach.