Tunel pod Świną to najdłuższy podwodny tunel w Polsce. Znamy datę otwarcia

Tunel pod Świną (na zdjęciu stan z lutego br.) będzie najdłuższym podwodnym tunelem w Polsce
Tunel pod Świną (na zdjęciu stan z lutego br.) będzie najdłuższym podwodnym tunelem w PolsceDOMIN/AGENCJA SE/East News

Spis treści:

  1. Tunel gotowy, przechodzi ostatnie testy
  2. W tunelu ograniczenie prędkości 50 km/h i odcinkowy pomiar prędkości
  3. Tak budowano tunel pod Świną
  4. Tunel pod Świną w liczbach

Zobacz również:

Zasadnicza konstrukcja tunelu została wykonana w całości, zostały prace wyposażeniowe i wykończeniowe
Polskie drogi

Budowa tunelu na drodze S3 coraz bliżej końca. Kiedy pojadą nim kierowcy?

Mirosław Domagała
Mirosław Domagała

    Tunel gotowy, przechodzi ostatnie testy

    W tunelu ograniczenie prędkości 50 km/h i odcinkowy pomiar prędkości

    Tunel pod Świną łączy wyspy Uznam i Wolin
    Tunel pod Świną łączy wyspy Uznam i WolinGDDKiA

    Tak budowano tunel pod Świną

    Tunel pod Świną w liczbach

    • Tunel ma łączną długość 1780 m (1484 m to tunel wydrążony przez maszynę TBM). 
    • Cała droga między wyspami Wolin i Uznam, z tunelem włącznie ma 3,2 km długości.
    • W najgłębszym miejscu tunel znajduje się ok. 24 m pod lustrem wody cieśniny Świny i 10 m pod jej dnem. 
    • Jezdnia w tunelu będzie mieć 11 metrów szerokości: oba pasy ruchu (po jednym w każdym kierunku) będą miały szerokość 3,5 m, a pasy awaryjne - 2 m.
    • Całkowity koszt inwestycji to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln (85 proc.) to dofinansowanie z Unii Europejskie.
    Darmowe autostrady i zakaz wyprzedzania dla ciężarówek. Moto Flesz odc. 91INTERIA.PL