UFG skomentowało pomysł złagodzenia przepisów o samochodowym OC

Paweł Rygas

Oprac.: Paweł Rygas

Zdaniem UFG polskie kary za brak polisy OC są łagodne. W wielu krajach UE kierowcy płacą zdecydowanie więcej
Zdaniem UFG polskie kary za brak polisy OC są łagodne. W wielu krajach UE kierowcy płacą zdecydowanie więcejJaroslaw Jakubczak/Polska Press/East NewsAgencja SE/East News

UFG kontra Rzecznik Finansowy

Jakie kary za brak OC w 2022 roku?

  • przerwa w ochronie do 3 dni - 20 proc. pełnej opłaty;
  • przerwa od 4 - 14 dni - 50 proc. pełnej opłaty;
  • przerwa w ochronie powyżej 14 dni - 100 proc. opłaty.
Okresy pozostawania bez ochrony są uwzględniane we wszystkich sprawach prowadzonych w związku z brakiem ochrony ubezpieczeniowej OC komunikacyjnego - informuje Interię Damian Ziąber z UFG.

Średni dług sprawcy wypadku wobec UFG to 20 tys. zł

Brak OC a wypadek. Długi mogą iść w miliony złotych

"Przepisy nakładające obowiązek posiadania OC komunikacyjnego obowiązują w Polsce, w praktycznie tylko nieznacznie zmienionej formie, od kilku już dekad, a kierowcy i posiadacze pojazdów powinni wiedzieć, że posiadanie pojazdu mechanicznego to nie tylko przywilej jego użytkowania, ale również obowiązek ubezpieczenia OC. Tym bardziej, że przepisy są stabilne, dla kierowców nie są niczym nowym i każdy posiadacz pojazdu mechanicznego musi pamiętać o tym obowiązku" - przekonuje Ziąber.

Polskie kary za brak OC są łagodne? Jak to wygląda w innych krajach?

Odwołanie się od kary UFG. Czy to ma sens?

Każdy wniosek o ulżenie w spłacie jest traktowany przez Fundusz indywidualnie i szczegółowo analizowany. Na wniosek zobowiązanego udzielamy ulgi w spłacie, np. w postaci nieoprocentowanych rat lub odroczenia terminu spłaty tego zobowiązania - przekonuje Ziąber.
Moto Flesz - odcinek 65. O otwarciu tunelu na Zakopiance i elektrycznym Fordzie F-150INTERIA.PL