Czy LED-y zamiast żarówek będą legalne? Opinia Ministerstwa Infrastruktury

Ministerstwo Infrastruktury nie prowadzi prac nad systemowym rozwiązaniem stosowania retrofitów
Ministerstwo Infrastruktury nie prowadzi prac nad systemowym rozwiązaniem stosowania retrofitówPaweł RygasINTERIA.PL

Retrofity a żarówki halogenowe. Dlaczego kierowcy montują LED-y?

LED-y legalne w Czechach i Niemczech

  • Austrii,
  • Chorwacji,
  • Niemczech,
  • Francji.

Transportowy Dozór Techniczny a retrofity. Dlaczego LED-y w starym aucie są nielegalne?

Polska jest sygnatariuszem tej umowy międzynarodowej i jest obowiązana do honorowania świadectw homologacji typu ONZ wydanych przez organy homologacyjne innych państw sygnatariuszy tego porozumienia - tłumaczy Antoni Mileńczuk z TDT.

Czy Polska może uznać dokumenty wydane w Niemczech i Czechach?

Przy założeniu, że istniałaby taka procedura obowiązująca w Polsce, to dokument dopuszczający do użycia przedmiotowe retrofity nie byłby dokumentem obowiązującym w innym państwie członkowskim, tak jak ma to obecnie miejsce z dokumentami dopuszczającymi retrofity świateł LED wydane, np. w Niemczech. Jednakże taka procedura w Polsce nie istnieje - zwraca uwagę Mileńczuk.

Retrofity a sprawa polska - Ministerstwo Infrastruktury "nie prowadzi prac"

Elementy układu oświetleniowego instalowanego w pojeździe muszą być objęte ważnym świadectwem homologacji typu ONZ i oznakowane zgodnie ze wzorem określonym w regulaminie ONZ, na podstawie którego homologacja została udzielona" - tłumaczy Szymon Huptyś - rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury.
Kwestie związane z homologacją pojazdów oraz elementów ich wyposażenia leżą w gestii Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego - informuje Ministerstwo Infrastruktury.

LED-y w starym aucie. Jak radzą sobie w Niemczech i Czechach?

Niefabryczne LED-y - w Polsce legalne w pięciu samochodach