Typowe problemy aut z DPF-em

Silnik wysokoprężny z filtrem cząstek stałych.
Silnik wysokoprężny z filtrem cząstek stałych.Volkswagen

Te usterki niszczą filtr cząstek

  • Rozszczelnienie układu dolotowego - podczas przyspieszania silnik emituje ponadprzeciętną ilość sadzy.
  • Zużycie układu wtryskowego - paliwo jest źle rozpylone, co zaburza proces spalania i generuje ponadprzeciętną ilość sadzy.
  • Zużycie układu turbodoładowania - do komory spalania dostaje się olej silnikowy, który niedopalony zatyka filtr.
  • Zużycie pierścieni tłokowych - do komory spalania dostaje się olej silnikowy, a później niedostatecznie spalony wpada do filtra i zatyka go.

Typowe problemy z filtrami cząstek

Zobacz również:

    O tym pamiętaj, jeśli masz auto z filtrem

    • Nie dodawaj gazu na niskich obrotach - przyspieszanie w takich warunkach wiąże się z wtryśnięciem maksymalnej dawki paliwa, co generuje dużą ilość sadzy.
    • Rób wycieczki za miasto - przynajmniej raz w miesiącu filtr musi mieć warunki do wypalenia zgromadzonej w nim sadzy. Warunki te zachodzą tylko podczas jazdy "w trasie".
    • Nie dodawaj dodatków do paliwa - przypadkowo możesz zmienić właściwości paliwa. Wielu producentów samochodów zwraca na to uwagę w instrukcjach obsługi.
    • Stosuj wyłącznie oleje niskopopiołowe - podczas pracy silnika zawsze spala się niewielka ilość oleju. Oleje niskopopiołowe spalają się bardziej dokładnie i nie generują sadzy.
    • Auta z FAP-em tankuj do pełna - po tankowaniu sterownik dawkuje do zbiornika odpowiednią porcję płynu Eolys (lub jego odpowiednika). Auto "wyczuwa" ile paliwa zostało wlane, ale małe dolewki mogą go zmylić.

    Naprawy filtrów

    Auta z filtrami w naszych testach

    Fiat Punto Evo 1.3 M-Jet.
    Fiat Punto Evo 1.3 M-Jet.Motor
    Skoda Octavia 2.0 TDI RS
    Skoda Octavia 2.0 TDI RSMotor
    Mazda 6 2.0 CiTD
    Mazda 6 2.0 CiTDMotor
    Renault Laguna 2.0 dCi
    Renault Laguna 2.0 dCiMotor