Te usterki samochodu to dyskwalifikacja. Nawet nie jedź na przegląd

Nie każda usterka uniemożliwia przejście przeglądu, ale są takie, za które diagnosta może zatrzymać dowód rejestracyjny
Nie każda usterka uniemożliwia przejście przeglądu, ale są takie, za które diagnosta może zatrzymać dowód rejestracyjnyAdam MajcherekINTERIA.PL

Kiedy diagnosta zatrzyma dowód rejestracyjny?

  • Uszkodzenia hamulców - np. pęknięte przewody hamulcowe czy brak efektywnego hamowania na jednym z kół.
  • Problemy z układem kierowniczym - poluzowana kierownica, która może się zablokować w trakcie jazdy.
  • Uszkodzenia zawieszenia - np. pęknięcia podłużnic czy problemy z amortyzatorami.
  • Nieodpowiednie opony - zużyte do granic możliwości, z widocznym kordem lub za płytkim bieżnikiem.
  • Uszkodzona szyba - pęknięcia w polu widzenia kierowcy, które mogą ograniczać widoczność.
  • Emisja spalin - jeżeli pojazd emituje zbyt dużo spalin, może zagrażać zdrowiu kierowcy i pasażerów.
  • Problemy z układem wydechowym - jeśli powodują one hałas lub inne nieprawidłowości.

Diagnosta zatrzymał dowód rejestracyjny. Co dalej?

Jakie usterki na przeglądach diagności wykrywają najczęściej?

  • Luzy w układzie kierowniczym - jeśli wiesz, że twoja kierownica nie działa jak powinna, może to być powód do niezaliczenia przeglądu.
  • Niesprawne hamulce - różnice w sile hamowania między kołami to poważny problem.
  • Uszkodzone amortyzatory - wycieki oleju i brak skutecznego tłumienia wstrząsów.
  • Uszkodzone światła STOP, kierunkowskazy czy tablica rejestracyjna.
  • Niesprawne systemy bezpieczeństwa - kontrolki ABS czy poduszek powietrznych, które nie gasną, to sygnał, że coś jest nie tak.
  • Korozja podwozia - jeśli korozja wpływa na bezpieczeństwo, to już powód, by nie przejść przeglądu.
  • Zbyt zużyte lub zbyt mały bieżnik to prosta droga do niezaliczenia badania.tyi

Jest usterka - nie ma pieczątki. Przepisy są jasne

  • usterki drobne - usterki niemające istotnego wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego i ochrony środowiska, które nie powodują ograniczenia w dalszym używaniu pojazdu;
  • usterki poważne - usterki mogące zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego lub naruszać wymagania ochrony środowiska albo inne istotne nieprawidłowości, które dają podstawę do ograniczenia dalszego używania pojazdu oraz określenia warunków tego używania;
  • usterki niebezpieczne - usterki powodujące bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego lub naruszające wymagania ochrony środowiska, w stopniu uniemożliwiającym używanie pojazdu w ruchu drogowym, które powodują niedopuszczenie do dalszego używania pojazdu.
Czy SCT w Krakowie powinna obejmować całe miasto?Szczepan MroczekINTERIA.PL