Kupujemy samochód z automatem

Automatyczna przekładnia to wciąż jeden z najdroższych podzespołów samochodu.
Automatyczna przekładnia to wciąż jeden z najdroższych podzespołów samochodu.Opel

Popularne rodzaje „automatów”

  • komfortowa praca,
  • dobre zaplecze serwisowe.
  • zwiększone zużycie paliwa.
  • wzorowa, szybka praca.
  • krótki staż rynkowy.
  • niski koszt produkcji.
  • bardzo drogie naprawy,
  • specyficzny sposób pracy.
  • trwałość mechaniczna.
  • awaryjne sterowanie,
  • duża trudność w regulacji.

Zanim kupisz

Typowe usterki i najbardziej awaryjne przekładnie

  • W klasycznych automatach zawodzą najczęściej elektrozawory ciśnieniowe, odpowiedzialne za płynną zmianę biegów.
  • Bardzo często zdarzają się problemy z elektroniką sterującą pracą przekładni. Wiele firm specjalizuje się nawet w naprawie wysyłkowej (pocztą nadajemy sam sterownik skrzyni, który po naprawie wraca za kilka dni).
  • Volvo S80, V70, S60, XC 70, XC 90;
  • Renault Megane, Laguna ze skrzynią AW55-50 oraz DP0;
  • Audi (starsze modele z przednim napędem) ze skrzynią Multitronic;
  • Alfa Romeo, Fiaty i Lancie ze skrzynią Selespeed.

Koszty serwisowe związane z obsługą automatu

Opis czynności lub naprawy
Orientacyjny koszt
Okresowa wymiana oleju z filtrem w klasycznej skrzyni automatycznej
550 zł
Wymiana oleju z filtrem w skrzyni DSG
1000 zł
Regeneracja klasycznej skrzyni automatycznej
3000-6000 zł
Regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego
650-850 zł
Wymontowanie i zamontowanie skrzyni (koszt usługi zależy od modelu samochodu i rodzaju skrzyni)
400-1200 zł

Zalecenia eksploatacyjne