Kupujemy samochód z automatem

Automatyczna przekładnia to wciąż jeden z najdroższych podzespołów samochodu.
Automatyczna przekładnia to wciąż jeden z najdroższych podzespołów samochodu.Opel

    Popularne rodzaje „automatów”

    • komfortowa praca,
    • dobre zaplecze serwisowe.
    • zwiększone zużycie paliwa.
    • wzorowa, szybka praca.
    • krótki staż rynkowy.
    • niski koszt produkcji.
    • bardzo drogie naprawy,
    • specyficzny sposób pracy.
    • trwałość mechaniczna.
    • awaryjne sterowanie,
    • duża trudność w regulacji.

    Zanim kupisz

      Typowe usterki i najbardziej awaryjne przekładnie

      • W klasycznych automatach zawodzą najczęściej elektrozawory ciśnieniowe, odpowiedzialne za płynną zmianę biegów.
      • Bardzo często zdarzają się problemy z elektroniką sterującą pracą przekładni. Wiele firm specjalizuje się nawet w naprawie wysyłkowej (pocztą nadajemy sam sterownik skrzyni, który po naprawie wraca za kilka dni).
      • Volvo S80, V70, S60, XC 70, XC 90;
      • Renault Megane, Laguna ze skrzynią AW55-50 oraz DP0;
      • Audi (starsze modele z przednim napędem) ze skrzynią Multitronic;
      • Alfa Romeo, Fiaty i Lancie ze skrzynią Selespeed.

      Koszty serwisowe związane z obsługą automatu

      Opis czynności lub naprawy
      Orientacyjny koszt
      Okresowa wymiana oleju z filtrem w klasycznej skrzyni automatycznej
      550 zł
      Wymiana oleju z filtrem w skrzyni DSG
      1000 zł
      Regeneracja klasycznej skrzyni automatycznej
      3000-6000 zł
      Regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego
      650-850 zł
      Wymontowanie i zamontowanie skrzyni (koszt usługi zależy od modelu samochodu i rodzaju skrzyni)
      400-1200 zł

      Zalecenia eksploatacyjne