Kosztowny czynnik klimatyzacji

Część aut wyprodukowanych w 2012 r. ma jeszcze stary, a część - już nowy czynnik klimatyzacji.
Część aut wyprodukowanych w 2012 r. ma jeszcze stary, a część - już nowy czynnik klimatyzacji.Motor

Zobacz również:

    Nowy czynnik chłodzący

    • substancja ekologiczna - niewielka emisja dwutlenku węgla związana z użyciem,
    • może być stosowany we wszystkich układach klimatyzacji, także starszych.
    • może się zapalić przy temperaturze 600-700 st. Celsjusza,
    • wysoka cena (800 zł za 1 kg), niewielka liczba warsztatów obsługi.

    Samochody z nowym czynnikiem

    • Mazda CX-5 (z rocznika 2012 tylko egzemplarze wyprodukowane do końca maja),
    • Chevrolet Malibu,
    • Hyundai i30 (z rocznika 2012 tylko egzemplarze wyprodukowane w I kw.),
    • Kia Cee'd i Kia Sorento,
    • Subaru BRZ i Subaru XV,
    • Toyota GT86,
    • Lexus GS.

    Obecny czynnik chłodzący

    • substancja niepalna - nie ma ryzka pożaru w razie rozszczelnienia układu klimatyzacji, np. przy kolizji,
    • niska cena (60 zł za 1 kg) i bardzo duża liczba serwisów wyspecjalizowanych w obsłudze samochodów z klimatyzacją wypełnioną tego rodzaju czynnikiem.
    • produkt niezbyt ekologiczny, stosunkowo wysoka emisja dwutlenku węgla przy użyciu.

    Kontrowersje wokół bezpieczeństwa