Kosztowny czynnik klimatyzacji

Część aut wyprodukowanych w 2012 r. ma jeszcze stary, a część - już nowy czynnik klimatyzacji.
Część aut wyprodukowanych w 2012 r. ma jeszcze stary, a część - już nowy czynnik klimatyzacji.Motor

Nowy czynnik chłodzący

  • substancja ekologiczna - niewielka emisja dwutlenku węgla związana z użyciem,
  • może być stosowany we wszystkich układach klimatyzacji, także starszych.
  • może się zapalić przy temperaturze 600-700 st. Celsjusza,
  • wysoka cena (800 zł za 1 kg), niewielka liczba warsztatów obsługi.

Samochody z nowym czynnikiem

  • Mazda CX-5 (z rocznika 2012 tylko egzemplarze wyprodukowane do końca maja),
  • Chevrolet Malibu,
  • Hyundai i30 (z rocznika 2012 tylko egzemplarze wyprodukowane w I kw.),
  • Kia Cee'd i Kia Sorento,
  • Subaru BRZ i Subaru XV,
  • Toyota GT86,
  • Lexus GS.

Obecny czynnik chłodzący

  • substancja niepalna - nie ma ryzka pożaru w razie rozszczelnienia układu klimatyzacji, np. przy kolizji,
  • niska cena (60 zł za 1 kg) i bardzo duża liczba serwisów wyspecjalizowanych w obsłudze samochodów z klimatyzacją wypełnioną tego rodzaju czynnikiem.
  • produkt niezbyt ekologiczny, stosunkowo wysoka emisja dwutlenku węgla przy użyciu.

Kontrowersje wokół bezpieczeństwa