Do czego służy czerwona linka, którą można znaleźć za zaślepką w bagażniku?
Ukryta czerwona linka znajdująca się w bagażniku samochodu to element wyposażenia, o którym wie niewielu kierowców. Rozwiązanie może się przydać podczas wizyty na stacji benzynowej. Zwłaszcza w okresie zimowym.
Dlaczego klapka wlewu paliwa nie chce się otwierać?
Podczas wizyty na stacji benzynowej może się zdarzyć, że klapka wlewu paliwa nie chce się otworzyć. Problem zwykle nasila się w okresie zimowym, a najczęściej winowajcą jest siłownik zamka, który zamarza w ujemnych temperaturach lub dochodzi do jego uszkodzenia pod wpływem brudu. Sporadycznie zdarza się, że doszło do poluzowania kabla zasilającego, który doprowadza impuls elektryczny do otwierania.
W niektórych samochodach nie są montowane siłowniki otwierające klapkę wlewu paliwa. Zamiast tego znajdziemy tam rygiel, który zacina się i sprawia kłopoty. W najstarszych egzemplarzach przy korku wlewu paliwa znajduje się po prostu zamek otwierany kluczykiem.
Jak awaryjnie otworzyć klapkę wlewu paliwa?
Jeśli zdarzy się, że klapka nie chce się otworzyć, a paliwa w baku jest krytycznie mało - z pomocą przychodzi bardzo proste rozwiązanie. Wystarczy zajrzeć do bagażnika samochodu, gdzie ukryto specjalną dźwignię lub linkę w kolorze czerwonym.
Jest umieszczona po tej samej stronie, co wlew paliwa. Awaryjne otwieranie klapki paliwa skrywa się pod tapicerowaną ścianką boczną bagażnika. Czasami trzeba poszukać plastikowej klapki serwisowej. Jeśli w końcu namierzymy system awaryjnego otwierania - wystarczy pociągnąć, żeby klapka otworzyła się. Dopiero wtedy można normalnie zatankować samochód.
***