​Czy zatarty silnik w aucie opłaca się naprawiać?

Pierwszym sygnałem o kłopotach może być biały lub niebieski dym z rury wydechowej
Pierwszym sygnałem o kłopotach może być biały lub niebieski dym z rury wydechowejArkadiusz ZiółekEast News

Co powoduje zatarcie silnika?

  • zbyt niski poziom oleju silnikowego;
  • zbyt rzadkie wymiany oleju;
  • zła jakość oleju;
  • za niskie ciśnienie oleju;
  • zapchany filtr oleju;
  • paliwo lub płyn chłodniczy w oleju - często dochodzi do mieszania się oleju z niepożądanymi cieczami, np. w wyniku awarii uszczelki pod głowicą lub układu wtryskowego.

Jak zapobiec zatarciu silnika?

Zobacz również:

    Kiedy dochodzi do zatarcia silnika? Te oznaki musi znać każdy kierowca

    Zobacz również:

      • wzrost temperatury oleju - to zazwyczaj pierwsza oznaka problemów ze smarowaniem;
      • spadek mocy - zwiększone tarcie wpływa na wyższy pobór energii, a efektem są problemy z przyspieszeniem;
      • dziwne dźwięki podczas pracy silnika - najczęściej jest to stukot wydawany przez trące o siebie elementy silnika;
      • dym spod maski lub z rury wydechowej - uszkodzony układ korbowo-tłokowy skutkuje często przedostawaniem się do komory spalania oleju lub - w przypadku usterki głowicy - płynu chłodzącego. 

      Co można zrobić z zatartym silnikiem i czy opłaca się go naprawiać?

      Zobacz również:

        Moto Flesz - odcinek 52. Nowy taryfikator punktów karnych Marek Wicher INTERIA.PL