​Czy zatarty silnik w aucie opłaca się naprawiać?

Pierwszym sygnałem o kłopotach może być biały lub niebieski dym z rury wydechowej
Pierwszym sygnałem o kłopotach może być biały lub niebieski dym z rury wydechowejArkadiusz ZiółekEast News

Co powoduje zatarcie silnika?

  • zbyt niski poziom oleju silnikowego;
  • zbyt rzadkie wymiany oleju;
  • zła jakość oleju;
  • za niskie ciśnienie oleju;
  • zapchany filtr oleju;
  • paliwo lub płyn chłodniczy w oleju - często dochodzi do mieszania się oleju z niepożądanymi cieczami, np. w wyniku awarii uszczelki pod głowicą lub układu wtryskowego.

Jak zapobiec zatarciu silnika?

Zobacz również:

Koszty wymiany rozrządu wahają się od tysiąca do nawet kilku tysięcy złotych.
Porady

Wymiana rozrządu. Ile kosztuje, co ile wymieniać pasek albo łańcuch?

Paweł Rygas
Paweł Rygas

    Kiedy dochodzi do zatarcia silnika? Te oznaki musi znać każdy kierowca

    Zobacz również:

    Nowy i przepracowany olej silnikowy.
    Porady

    Jak dobrać olej do silnika i co ile kilometrów go wymieniać?

    Tomasz Wróblewski
    Tomasz Wróblewski
      • wzrost temperatury oleju - to zazwyczaj pierwsza oznaka problemów ze smarowaniem;
      • spadek mocy - zwiększone tarcie wpływa na wyższy pobór energii, a efektem są problemy z przyspieszeniem;
      • dziwne dźwięki podczas pracy silnika - najczęściej jest to stukot wydawany przez trące o siebie elementy silnika;
      • dym spod maski lub z rury wydechowej - uszkodzony układ korbowo-tłokowy skutkuje często przedostawaniem się do komory spalania oleju lub - w przypadku usterki głowicy - płynu chłodzącego. 

      Co można zrobić z zatartym silnikiem i czy opłaca się go naprawiać?

      Zobacz również:

      Biały dym z rury wydechowej - czy to powód do niepokoju?
      Porady

      Biały dym z rury wydechowej. Jest się czego bać?

        Moto Flesz - odcinek 52. Nowy taryfikator punktów karnych Marek Wicher INTERIA.PL