Bagażnik rowerowy. Na dach, na hak, czy pokrywę bagażnika? Podpowiadamy

Przewożenie na dachu to niejedyny sposób na podróżowanie samochodem z rowerem
Przewożenie na dachu to niejedyny sposób na podróżowanie samochodem z roweremJan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Zobacz również:

    Przewożenie rowerów wewnątrz samochodu

    Jak przewozić rowery na dachu

    • wysokość auta i masę rowerów - w przypadku SUV-ów może się okazać, że będziemy mieli problem z uniesieniem rowerów tak wysoko, by wygodnie zamontować je w uchwytach
    • liczbę rowerów - jeśli przyjdzie nam przewieźć trzy czy cztery rowery, może pojawić się problem ze zmieszczeniem ich na dachu. Suma ich mas w połączeniu z masą bagażnika może też przekroczyć dopuszczalne obciążenie dachu
    • prędkość podróżowania - producenci bagażników zwykle zalecają, by z bagażnikiem dachowym nie przekraczać 120 km/h. Do takiej prędkości są w stanie zagwarantować, że prawidłowo zamontowany rower nie spadnie
    • zużycie paliwa - rowery zamontowane na dachu działają jak żagiel. Trzeba się przygotować, że zużycie paliwa może wzrosnąć nawet o kilka litrów na 100 km.

    Zobacz również:

      Przewożenie rowerów na haku holowniczym

      Zobacz również:

        Bagażnik rowerowy na klapę - czy to dobry pomysł?

        Bagażnik rowerowy - kupić, czy wynająć?