Tunel pod Martwą Wisłą zamknięty. Poważne utrudnienia dla kierowców
Kierowcy korzystający z tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku muszą przygotować się na poważne utrudnienia. Tamtejszy Zarząd Dróg i Zieleni poinformował o planowanym zamknięciu tunelu na czas prowadzenia prac serwisowych.

W skrócie
- Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie czasowo zamknięty na skutek zaplanowanych prac serwisowych.
- Obie nitki tunelu będą nieprzejezdne w nocy z 25 na 26 lipca od godz. 22 do 6 rano, z wyjątkiem służb ratunkowych.
- Kierowcy muszą korzystać z wyznaczonych objazdów między innymi ulicami Marynarki Polskiej, Jana z Kolna i mostem wantowym.
- Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku ponownie zamknięty. Objazdy
Jak poinformował rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni Zygmunt Gołąb, po raz kolejny konieczne jest wykonanie prac serwisowych w tunelu pod Martwą Wisłą. W nocy z piątku na sobotę (z 25 na 26 lipca) zamknięte zostaną obie nitki, a więc w kierunku Stogów oraz w kierunku Letnicy.
Prace potrwają od godziny 22 do 6 rano i w tym czasie przejazd będzie możliwy tylko dla służb ratunkowych. Wszyscy pozostali kierowcy muszą skorzystać z objazdów wyznaczonych ulicami Marynarki Polskiej, Jana z Kolna, Podwale Grodzkie, Podwale Przedmiejskie, Elbląską, Sucharskiego oraz mostem wantowym.
Tunel pod Martwą Wisłą był najdłuższym i pierwszym podwodnym tunelem w Polsce
Jeszcze kilka lat temu tunel pod Martwą Wisłą był najdłuższym takim obiektem w Polsce, mającym 1377,5 metrów długości. Sama część pod rzeką mierzy 1072,5 m. Tunel pod Martwą Wisłą drążono przy pomocy maszyny TBM, którą pieszczotliwie nazwano "Damroka". Nazwa nawiązywała do imienia pomorskiej księżniczki, a ważąca ponad 3 200 ton maszyna dotarła do Gdańska w częściach. Tunele drążyła tarczą o średnicy 12,6 metra. Była największą maszyną użytą w tym czasie w Polsce.
Historia dotycząca powstania tunelu to lata 60. XX wieku, jednak pierwsze łopaty wbito w październiku 2011 roku. Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą nastąpiło dopiero pięć lat później - 24 kwietnia 2016 roku. Podczas pierwszego dnia funkcjonowania połączenia tunelem przejechało około 30 tysięcy samochodów.
Tunel pod Martwą Wisłą przez pięć lat był najdłuższym tunelem w Polsce i była to pierwsza podwodna droga w Polsce. Sama trasa znajduje się w miejscu ujścia Kanału Kaszubskiego do Martwej Wisły. Łączy zachodnią część Gdańska z Wyspą Portową, umożliwiając łatwy przejazd od lotniska do portu morskiego. Koszt budowy tunelu to 1,45 mld zł.