Rozbudowa autostrady A2. Nawet cztery pasy i odcinkowy pomiar prędkości
Autostrada A2 między Warszawą a Łodzią należy do najbardziej obciążonych ruchem tras w Polsce, dlatego planowana jest jej rozbudowa o dodatkowe pasy ruchu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiada, że pierwsze przetargi ruszą już w drugiej połowie roku. Co to oznacza dla kierowców?

W skrócie
- Autostrada A2 jest jednym z najbardziej zatłoczonych odcinków dróg między Warszawą a Łodzią, dlatego planowana jest jej rozbudowa o kolejne pasy.
- Drogowcy planują ruszyć z pierwszymi przetargami na roboty budowlane w drugiej połowie roku, a modernizacja obejmie łącznie 92 km trasy.
- Kierowcy muszą przygotować się na nowe ograniczenia, w tym odcinkowy pomiar prędkości.
- Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Interii
O planach poszerzenia autostrady A2 między Warszawą a Łodzią mówi się już od 2022 roku. Teraz jednak wszystko wskazuje na to, że inwestycja wreszcie nabierze tempa. Jak informuje GDDKiA, pierwsze przetargi na rozbudowę tego obciążonego odcinka mają ruszyć w drugiej połowie roku.
Rozbudowa autostrady A2. Po cztery pasy w obu kierunkach
Docelowo autostrada A2 będzie miała po trzy pasy ruchu w obu kierunkach na odcinku między węzłami Łódź Północ a Pruszków oraz po cztery pasy od Pruszkowa do węzła Konotopa. W ramach inwestycji zaplanowano również dodatkowe prace przy węźle Łódź Północ, gdzie trasa nie będzie poszerzana, ale zostanie tam wymieniona nawierzchnia oraz zamontowane nowe, energooszczędne oświetlenie.
Autostrada A2 to jedna z najbardziej ruchliwych dróg w Polsce
Autostrada A2 na odcinku między Łodzią a Warszawą należy do najbardziej obciążonych tras w kraju. Według ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu, każdego dnia korzysta z niej od ponad 50 do nawet 100 tys. pojazdów, w zależności od lokalizacji i pory. Prognozy wskazują dalszy wzrost natężenia ruchu, dlatego rozbudowa ma kluczowe znaczenie dla poprawy komfortu i przepustowości trasy.
Przebudowa autostrady A2 obejmie łącznie 92 kilometry trasy - z czego 89 km to odcinki, na których powstaną dodatkowe pasy ruchu, a pozostałe 3 km dotyczą modernizacji w rejonie węzła Łódź Północ. Po zakończeniu prac A2 stanie się nie tylko bardziej komfortową i bezpieczną trasą do zachodniej granicy, ale również kluczowym połączeniem z przyszłym Centralnym Portem Komunikacyjnym.
Uwaga kierowcy. Nowy odcinkowy pomiar prędkości na A2
GDDKiA zaznacza, że rozbudowa A2 będzie jednym z najbardziej wymagających przedsięwzięć, głównie ze względu na konieczność prowadzenia prac przy utrzymaniu ruchu drogowego. Kluczowym założeniem jest zapewnienie kierowcom dwóch dostępnych pasów w obu kierunkach - zarówno do Warszawy, jak i Poznania - co wymaga szczegółowo zaplanowanej organizacji ruchu.
Aby wymusić przestrzeganie ograniczeń prędkości w czasie prac, GDDKiA planuje zastosowanie odcinkowego pomiaru prędkości. Jak zaznaczono - podobne rozwiązanie przyniosło pozytywne efekty podczas budowy autostrady A1 na odcinku między Tuszynem a Częstochową.