Przetarg na węzeł na Zakopiance. GDDKiA mówi o nowym układzie

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na projekt i przebudowę układu drogowego na DK7 w Libertowie. W ramach inwestycji powstanie m.in. tunel pod zakopianką i trzy kładki dla pieszych. Przebudowa ma na celu poprawę bezpieczeństwa oraz zwiększenie przepustowości trasy.

Kompleksowa przebudowa

Ogłoszony przez GDDKiA przetarg zakłada kompleksową przebudowę układu drogowego w Libertowie. Zostanie zlikwidowane często korkujące się skrzyżowanie zakopianki z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą. Z drogi krajowej nr 7 będzie można w tym miejscu skręcać tylko w prawo. W zamian za to pod zakopianką powstanie tunel o długości 52 m, który pozwoli na przejazd między wschodnią a zachodnią częścią Libertowa. Zostanie on zlokalizowany niespełna kilometr na południe od likwidowanego skrzyżowania. W tunelu będzie też ciąg pieszo-rowerowy. W okolicy likwidowanego skrzyżowania powstanie także kładka, która zastąpi przejście dla pieszych.

Reklama

W ramach inwestycji zostaną również zlikwidowane skręty w ul. Wesołą w Libertowie i w ul. Parkową w Gaju oraz możliwości wyjazdu z tych ulic na DK7.

Zostanie również zlikwidowany skręt w prawo z zakopianki w ul. Wesołą w Libertowie oraz skręt w prawo w ul. Parkową w Gaju.  oraz możliwości wyjazdu z tych ulic na DK7. Odcięte od DK7 drogi gminne zostaną połączone z drogami łącznikowymi równoległymi do zakopianki.

Zmiany nie tylko na samej DK7

To jednak nie wszystko. Wzdłuż zakopianki zostanie poprawiona i uzupełniona sieć dróg lokalnych, co pozwoli kierowcom na korzystanie z tunelu i wjazd na DK7 w kierunku Krakowa i Myślenic. GDDKiA planuje poszerzyć drogę łącznikową po wschodniej stronie DK7 w Libertowie i przebudować wjazdy na posesje. Wybudowane zostaną również dwa ronda. Pierwsze powstanie na skrzyżowaniu ul. Świetlistej, drogi łącznikowej równoległej do zakopianki i drogi umożliwiającej włączenie się do ruchu na DK7 w miejscu likwidowanego skrzyżowania. Drugie na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II i drogi łącznikowej prowadzącej do tunelu pod zakopianką.

Poza dwiema wspomnianymi kładkami powstanie jeszcze trzecia, w okolicy obecnego przejścia w Libertowie przy skrzyżowaniu zakopianki z ul. Rumianą i ul. Przylesie. Powstanie ona w miejscu obecnego przejścia dla pieszych.

W ramach inwestycji zostaną wybudowane także ekrany akustyczne, ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż drogi łącznikowej pomiędzy ul. Jana Pawła II a ul. Przylesie i dwa przepusty nad potokiem Olszynka na drogach dojazdowych.

Na realizację inwestycji wykonawca będzie miał 39 miesięcy od podpisania umowy (z wyłączeniem okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca w czasie robót budowlanych).

Rozbudowa węzła Kraków-Południe

W lutym br. złożono wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Trwają prace projektowe nad przygotowaniem koncepcji przebudowy i rozbudowy węzła Kraków Południe, który sąsiaduje z układem drogowym w Libertowie. Celem tej inwestycji będzie poprawa przepustowości węzła i DK7 od autostrady do granic Krakowa. Projektant planuje powstanie na zakopiance estakady, na którą zostanie skierowany ruch tranzytowy z Krakowa i autostrady na południe. Ruch lokalny odbywałby się oddzielnymi drogami.

***

GDDKiA
Dowiedz się więcej na temat: GDDKiA | Zakopianka | Kraków
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy