Nowe drogi w Polsce. Na Mazowszu powstaje 190 km tras

Kierowcy w sierpniu mogli się cieszyć nowo oddanymi do użytku odcinkami dróg na trasie A2. Pomimo tego w dalszym ciągu pojawiają się pytania, kiedy wciąż trwające roboty drogowe się zakończą. Sprawdzamy, na jakim etapie są prace na Mazowszu i kiedy można spodziewać się ich planowanego końca.

Obecnie realizowane roboty drogowe na Mazowszu wynikają z dwóch projektów — Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.), a także Programu budowy 100 obwodnic. Łącznie trwają prace na prawie 190 km autostrad, dróg ekspresowych i dróg klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Dowiedz się, na jakich odcinkach kierowcy mogą spodziewać się zmian.

Nowe drogi w województwie mazowieckim. Gdzie są realizowane?

S7 Płońsk — Czosnów

Obecnie na drodze krajowej nr 7 trwają prace nad odcinkiem o długości 34,6 km. Celem inwestycji jest rozbudowa obecnej DK7 do parametrów odpowiadających trasie ekspresowej. Droga nie jest zamknięta, a ruch pojazdów odbywa się dwoma pasami w każdym kierunku. Zaawansowanie robót zależnie od odcinka ocenia się na 61-79 proc.

Reklama

S7 Czosnów — Kiełpin

Na dziewięciokilometrowym odcinku pomiędzy Czosnowem i Kiełpinem budowana jest dwujezdniowa droga ekspresowa z trzema pasami ruchu po dwóch stronach. Zgodnie z podpisaną umową, prace nad nią mają się zakończyć w maju 2027 roku.

DK61 Legionowo — Zegrze

Na odcinku trwają prace nad siecią wodociągową, energetyczną, teletechniczną i gazową wysokiego ciśnienia. Termin zakończenia prac nie uległ zmianie i powinien wypaść w drugim kwartale 2024 roku. Wykonawca oczekuje jednak wydłużenia czasu na ukończenie prac lub dodatkowych środków finansowych.

Siedlce — Biała Podlaska

To jeden z najdłuższych odcinków, na którym trwają prace, bo wynosi aż 63,4 km. Inwestycja obejmuje obecnie układanie kolejnych warstw nawierzchni ciągu głównego, roboty przy obiektach mostowych, montowanie siatki ogrodzeniowej, ekranów akustycznych i barier energochłonnych. W tym przypadku zaawansowanie prac mocno się różni — na przykład na odcinku Łukowisko — Swory wynosi jedynie 45 proc., a na odcinku Swory — Biała Podlaska wynosi aż 98 proc.

Niestety pomimo tego, że droga jest już prawie gotowa, nie zostanie oddana do użytku do momentu, aż prace nie zakończą się również na poprzednich fragmentach. Przewiduje się, że prace zostaną zakończone do końca 2025 roku.

A2 Groszki — Siedlce Zachód

Zaawansowanie robót na prawie 13-kilometrowych odcinku szacuje się na 82 proc. Podpisano jednak aneks, przedłużający termin zakończenia kontraktu. Obecnie wypada on w grudniu 2024 roku. Kierowcy nie powinni jednak narzekać, ponieważ już dwa fragmenty autostrady A2 zostały oddane do użytku w sierpniu tego roku. Odcinki Siedlce Zachód — Siedlce Południe i Kałuszyn — Groszki są już przejezdne.

Obwodnice w województwie mazowieckim

Obecnie trwają prace na trzech obwodnicach — Lipska na DK79, Kołbieli na DK50 i Pułtuska w ciągu DK61/57. Stan realizacji prac na obwodnicy Lipska szacuje się na ponad 57 proc. Przewidywany termin ich ukończenia został przedłużony i obecnie przypada on na drugi kwartał 2025 roku.

Obwodnica Kołbieli jest dopiero w pierwszych etapach budowy. Wojewoda Mazowiecki wydał zezwolenie na realizację inwestycji, a plac budowy został już przekazany. Zakończenie prac przewidywane jest na drugi kwartał 2025 roku.

Z kolei obwodnica Pułtuska zrealizowana jest w 39 proc. Zakończenie prac zaplanowane jest na pierwszy kwartał 2025 roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mazowsze | roboty drogowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy