A4 Kraków-Katowice z trzecim pasem? Brak zgody na plany Stalexportu

Rozbudowa autostrady A4. GDDKiA skrytykowała Stalexport
Rozbudowa autostrady A4. GDDKiA skrytykowała Stalexport Anna Kaczmarz / Polska PressEast News

Stalexport chce zbudować trzeci pas na A4. Padła propozycja

Jesteśmy w stanie podjąć się rozbudowy autostrady w oparciu o partnerstwo publiczno-prywatne. Umowa koncesyjna kończy się, więc trzeba to przedsięwzięcie zamknąć i rozliczyć. I powstaje pytanie, co się stanie z tą drogą następnego dnia, kiedy dramatycznie wzrośnie ruch po zniesieniu opłat za przejazd
Andrzej Kaczmarek – prezes spółki Stalexport Autostrady.

Poszerzenie odcinka A4 to inwestycja planowana od dawna

Warto zauważyć, że koncesjonariusz, który teraz (na dwa lata przed wygaśnięciem umowy) tak szeroko i otwarcie mówi o wzroście natężenia ruchu oraz deklaruje gotowość do poszerzenia autostrady A4 Katowice – Kraków, przez lata pośrednio ograniczał kierowcom dostęp do tej trasy, wprowadzając kolejne podwyżki opłat.

Świat się zmienił. GDDKiA zaprasza do przetargu

Doceniamy zaangażowanie i zapał do pracy obecnego koncesjonariusza. Za rozbudowę i bieżące utrzymanie autostrady A4 Katowice - Kraków będą odpowiadały firmy wyłonione w otwartych przetargach. W obu tych postępowaniach będzie mogła wystartować spółka Stalexport Autostrada Małopolska, o ile tylko spełni kryteria udziału.
GDDKiA
O włos od tragedii na przejściu dla pieszych w KatowicachPolicjaPolicja