Najbardziej sportowa ze wszystkich wersji panamery

Nazwa pojazdu mówi sama za siebie: GTS to Gran Turismo Sport, a oznaczenie to, od czasów legendarnego 904 Carrera GTS z 1963 roku, jest symbolem osiągów na najwyższym poziomie.

Porsche panamerę GTS debiutuje właśnie na salonie samochodowym w Los Angeles.

Najważniejsze modyfikacje techniczne, dzięki którym ta wersja Porsche doskonale sprawdza się na torze wyścigowym, to większa moc i wzmocnione hamulce, nadwozie obniżone o dziesięć milimetrów i sportowo dostrojone zawieszenie pneumatyczne z PASM. Wszystko to "działa" w codziennej eksploatacji.

Najbardziej sportowa ze wszystkich wersji panamery już z daleka uprzedza o swoich możliwościach, zaznaczając swoją obecność niepowtarzalnym brzmieniem silnika. Panamerę GTS można łatwo rozpoznać po charakterystycznych elementach stylistycznych z przodu, po bokach i z tyłu nadwozia podkreślonych kontrastowym, czarnym lakierem.

Reklama

Także wnętrze ze sportowymi siedzeniami adaptacyjnymi, sportową kierownicą z przyciskami zmiany biegów i ekskluzywną tapicerką GTS ze skóry i Alcantary dopasowane jest do sportowego charakteru całego samochodu.

W nowej panamerze GTS zastosowany został zmodyfikowany silnik bezsprężarkowy V8 o pojemności 4,8 litra

i mocy 430 KM (316 kW) przy 6700 obr./min., mocniejszy o 30 KM (22 kW) od silnika z S/4S. Zwiększył się jednocześnie moment obrotowy - z 500 Nm do 520 Nm.

Moc silnika na wszystkie cztery koła, przenosi dwusprzęgłowa przekładnia PDK. Dzięki zastosowaniu seryjnie montowanego pakietu Sport Chrono, zmiana przełożenia następuje niezwykle dynamicznie.

Panamera GTS przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 288 km/h. Zużycie paliwa wynosi 10,9 l /100 km, a z oponami o niskich oporach toczenia 10,7 l/100 km.

Sportowe cechy nowego GTS-a to nie tylko przyspieszenie i prędkość maksymalna, lecz również zawieszenie, które sprawdza się na torach wyścigowych. W nowym aucie seryjnie montowane jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i Porsche Active Suspension Management z regulacją poziomu, wysokości i sztywności sprężyn oraz elektryczną regulacją systemu amortyzatorów.

Nadwozie zostało obniżoneo dziesięć milimetrów, a system amortyzacyjny wymieniony na bardziej sztywny, co ma wpływ na zwrotność i sportowe zachowanie się Gran Turismo Sport podczas dynamicznej jazdy.

Pięciomilimetrowe przekładki dystansowe między kołami a zwrotnicami rozszerzają rozstaw kół tylnej osi poprawiając tym samym stabilność panamery. Na 19-calowe obręcze nałożone są opony 255/45 na osi przedniej i 285/40 na tylnej.

Panamera GTS pojawi w Polsce w lutym 2012 r.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sportowe | gran turismo | Porsche
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy