5 x Golf

Volkswagen nie próżnuje. Świeżo po frankfurckiej prezentacji odnowionego Polo przyszła kolej na Golfa. Samochód jest już w końcowej fazie projektowej i z pewnością już niebawem oficjalnie poznamy efekty prac niemieckich inżynierów. Tymczasem prezentujemy pierwsze zdjęcie i podstawowe informacje o nowym Golfie. Piąta generacja kompaktowego modelu Volkswagena ma zdystansować konkurencję - Forda Focusa, Opla Astrę i Renault Megane, z którymi dotychczasowy Golf nie potrafił wygrać. Głównym atutem auta ma być szeroka, paleta oferowanych wersji. Pojazd ma być większy, posiadać bardziej zaokrąglone linie i przekonać do siebie tych, którzy do tej pory byli sceptycznie nastawieni. Czy mu się to uda?

Patrząc na zdjęcie nowego Golfa można śmiało stwierdzić, że Volkswagen wykonał wyraźny krok naprzód w stylistyce nadwozia. Auto odbiega od standardów wyznaczonych przez czwartą wersję Golfa i wprowadza odważną świeżość designu. Przód pojazdu został zaczerpnięty z pomysłów prototypu VW D1. Reflektory zdecydowanie różnią się od tych z poprzednika i to one nadają innego wymiaru całemu autu.

Pierwszy na rynku pojawi się Golf Variant (topuran). Tą nazwę już doskonale znamy, jednak tym razem nie będzie to kombi, a wielofunkcyjny pojazd, należący do segmentu MPV, którego zadaniem jest pokonanie w rywalizacji Renault Scenic. Jego prezentację zaplanowano na salon samochodowy w Genewie w marcu przyszłego roku. Na jesiennym salonie w Paryżu mają natomiast pojawić się trzy- i pięciodrzwiowe hatchbacki. Do produkcji samochody te trafią jednak dużo później - Variant we wrześniu przyszłego roku, a hatchbacki poczekają do roku 2003. Dopiero po nich przyjdzie czas na kolejne wersje nowego Golfa - kombi, sedan, coupe i kabriolet.

Volkswagen zapewnia, że w wyposażeniu nowego Golfa znajdziemy system nawigacji satelitarnej, urządzenia multimedialne, inteligentne poduszki powietrzne oraz wykorzystywane wcześniej jedynie w Audi A8 podwójnie oszklone okna. Wszystkie wersje Golfa dostępne będą z napędem w systemie "four-wheel-drive". Do mocniejszych wersji silnikowych przewidziano dodatkowo sześciostopniową manualną skrzynię biegów, w pozostałych autach znajdziemy tradycyjną przekładnię pięciobiegową. Na życzenie klienta w autach z silnikami benzynowymi o pojemnościach 2,0 i 3,0 litra oraz z dieslem 1,9, będzie można zamontować sekwencyjną skrzynię Multitronic znaną z niektórych modeli Audi.

Reklama

W gamie silników nie przewidziano wielu nowości. Najciekawszą z nich będzie z pewnością 2,0-litrowy, benzynowy silnik FSI, który dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii konstrukcji jednostek diesla dysponować będzie mocą 150 KM, a przy tym niespotykaną oszczędnością w zużyciu paliwa. Dla entuzjastów szybkiej jazdy przewidziano 3,2-litrowy silnik V6 o mocy 250 KM. W połączeniu z napędem "four-wheel-drive" ta wersja Golfa z pewnością dostarczy wielu emocji na drodze.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Renault Megane | Pojazd | Volkswagen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy