Wyprzedzasz "tira"? Możesz się zdziwić. Wkróce bedą mieć po 25 m długości

Wkrótce ciężarówki z przyczepami w UE będą mogły mieć maksymalną dugość nawet 25,25 m
Wkrótce ciężarówki z przyczepami w UE będą mogły mieć maksymalną dugość nawet 25,25 mFot. Paweł WodzyńskiEast News

"Tiry" długie jak nigdy dotąd. Przy wyprzedzaniu można się zdziwić

  • 12 metrów dla pojazdów pojedynczych (tzw. "solówki"),
  • 16,5 m dla pojazdu członowego (zestaw i naczepa, zwane popularnie "tiem"),
  • 18,75 m dla zespołu pojazdów (samochód ciężarowy z przyczepą, tzw. "tandem").

Zobacz również:

    W transporcie centymetry mają znaczenie. Od kiedy nowe limity długości ciężarówek?

    aktualnie w Ministerstwie Infrastruktury prowadzone są prace analityczne dotyczące wdrożenia rozwiązań umożliwiających ewentualne zwiększenie dopuszczalnej długości pojazdów.

    Zobacz również:

      Czy polskie drogi są gotowe na 25 metrowe ciężarówki?

      Istotnym czynnikiem negatywnym może być stan infrastruktury drogowej oraz utrudnienia związane z parametrami geometrycznymi elementów infrastruktury drogowej, takich jak: skrzyżowania (szczególnie ronda) i tunele, przez które przejazd tego typu pojazdu może być utrudniony, lub wręcz niemożliwy - zauważył Weber.
      Zagrożenie to jest szczególnie istotne w warunkach naszego kraju, gdzie - jak wskazują dane pozyskane z Instytutu Badawczego Dróg i Mostów - tylko około 70 proc. sieci publicznych dróg krajowych jest przystosowana do ruchu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej na poziomie 40 ton - zauważa przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury.
      Przejechał przed pieszym i nie popełnił wykroczeniaPolicja